Home » Știință » Astronomii au simulat coliziunea imensă din urmă cu 10 miliarde de ani ce a dus la formarea discului Căii Lactee

Publicat: 04.11.2018
Astronomii au reuşit să simuleze coliziunea uriaşă dintre două galaxii, ce a avut loc în urmă cu 10 miliarde de ani şi a dus la apariţia haloului şi la formarea discului său „umflat”. Observaţiile recente din cadrul misiunii Gaia au dezvăluit că multe dintre stelele haloului Căii Lactee sunt de fapt „invadatori” sau rămăşiţe ale unei alte stele dintr-o galaxie tânără.

În ultima lucrare, cercetătorii au descoperit că aceste stele făceau parte din galaxia Gaia-Enceladus, fapt ce dezvăluie existenţa unei coliziuni dintre Calea Lactee şi o galaxie mai mică. Conform Mail Online, o echipă de specialişti condusă de astronomii Universităţii din Goningen, Ţările de Jos, a utilizat datele furnizate de misiunea Gaia pentru a descoperi urme ale unei contopiri străvechi a Căii Lactee.

Informaţiile au permis observarea a 1,7 miliarde de stele. „Ne aşteptam să observăm stele provenite din fuzionarea sateliţilor din halo. dar nu ne aşteptam să descoperim că majoritatea stelelor din această zonă îşi au originile într-un proces de contopire masiv”, a declarat profesorul de astronomie Amina Helmi.

Cercetătorii au descoperit că semnăturile chimice ale multor stele din haloul Căii Lactee nu sunt asemănătoare cu cele ale stelelor „native”.

„Sunt puţine grupuri omogene, ceea ce indică faptul că împart origini comune”, a afirmat Helmi. Specialiştii au determinat traiectoria semnăturii chimice a stelelor şi au descoperit că provin din galaxia ce s-a contopit cu galaxia noastră. Conform echipei, această coliziune masivă a avut loc în urmă cu 10 miliarde de ani. Astfel impactul a dus la realizarea formei Căii Lactee din prezent.