Home » Știință » Telescopul Chandra a descoperit un roi de galaxii ce seamănă cu nava Enterprise din Star Trek

Publicat: 20.11.2018
Astronomii au descoperit un roi de galaxii ce seamănă cu nava USS Enterprise din Star Trek. Cunoscut oficial cu denumirea de Abell 1033, roiul se află la 1,6 miliarde de ani lumină depărtare.

Structura a fost observată cu ajutorul datelor radio, fiind constituită din două roiuri de galaxii ce se află în proces de coliziune.

„Fenomenul extrem de energetic a produs turbulenţe şi unde de şoc, similare cu cele produse de boom-ul sonic produs de avionele ce se deplasează mai repde decât viteza sunetului”, a declarat NASA.

Conform Mail Online, NASA a mai adăugat că imaginea furnizează un exemplu de „paraidolia”, un fenomen psihologic în care forme familiare sunt observate în imagini aleatorii. „În Abell 1033, structura creează o reprezentare a navei ficţionale Enterprise din Star Trek”.

În cazul Abell 1033, coliziunea a interacţionat cu un alt proces cosmic energetic, producerea unui flux de particule accelerate de materie. Fluxurile au fost descoperite cu ajutorul emisiilor radio din stânga şi dreapta imaginii. Emisiile radio sunt produse de electronii ce se învârt în jurul liniilor câmpului magnetic, printr-un proces numit emisie sincrotronă.

Filmul Star Trek a influenţat tehnologia. Iată 6 invenţii pe care le utilizăm şi astăzi