Home » Știință » O nouă galaxie enigmatică, recent descoperită, poate fi doar ”vârful aisbergului”, conform unei echipe de savanţi

Publicat: 29.11.2018
Folosind date culese de la nava spaţială Gaia a ESA, astronomii au descoperit un nou satelit al Căii Lactee în constelaţia Antlia. Noua galaxie pitică, numită Antlia 2 (Ant 2), este de câteva ori mai mare decât alte sisteme cu luminozitate similară. Descoperirile sunt detaliate într-o lucrare publicată recent în arxiv.org.

Descoperirea a fost realizată de o echipă de astronomi condusă de Gabriel Torrealba, de la Academia Sinica din Taipei, Taiwan. Cercetătorii au folosit o combinaţie de astrometrie, fotometrie şi date de variabilitate de la Gaia Data Release (DR2), scrie Phys.

„În această lucrare, am folosit Gaia Data Release 2 pentru a descoperi şi analiza o galaxie pitică recent descoperită care orbitează Calea Lactee”, au precizat cercetătorii în lucrare.

Ant 2 este localizată la 424.000 de ani lumină distanţă de Terra şi are o vârstă estimativă la 11,2 miliarde de ani. Are o rază de circa 9.300 de ani lumină.

„Ant 2 poate fi doar vârful aisbergului – o populaţie de galaxii pitice extrem de difuze chiar mai puţin luminoase decât numeroşii sateliţi detectaţi în studiile din ultimele două decenii. Din fericire, datele Gaia din această lucrare pot reprezenta cheia pentru testarea acestei ipoteze”, au concluzionat cercetătorii.

Astronomii au reuşit să identifice unele dintre cele mai vechi galaxii din Univers într-o descoperire ”enorm de impresionantă”

Astronomii au observat un fenomen în premieră: cum stelele migrează de la o galaxie la alta

Calea Lactee a devorat 11 galaxii. Descoperirea ar putea oferi detalii despre existenţa materiei întunecate

Ce este o galaxie spirală?