Home » Știință » Sunetul vântului pe Marte, înregistrat de sonda InSight – AUDIO

Sunetul vântului pe Marte, înregistrat de sonda InSight – AUDIO

Publicat: 10.12.2018
O înregistrare audio, în premieră, a vântului de pe Marte, sub forma unei vibraţii înregistrate de sonda InSight, a fost făcută publică de către NASA, relatează The Guardian.

Sonda InSight, care a ajuns pe Planeta Roşie acum 10 zile, a înregistrat pentru prima oară sunetul vântului de pe Marte, potrivit Mediafax.

Vântul a determinat vibraţia panourilor solare de pe sonda InSight, această vibraţie fiind înregistrată şi trimisă pe Pământ. Un seismometru de la bordul sondei InSight, precum şi un senzor de presiune au înregistrat suflul vântului.

Specialiştii de la NASA estimează că vântul a bătut cu o putere cuprinsă între 10 şi 15 metri pe secundă.

Potrivit cercetătorilor, sunt primele sunete de pe Marte care pot fi detectate de urechea umană.

„Să înregistrăm acest audio a fost o plăcere neplanificată. Unul din obiectivele misiunii noastre este însă să măsurăm mişcarea pe Marte şi astfel că binenţeles asta include şi sunetul vântului”, a afirmat Bruce Banerdt, unul dintre cercetătorii laboratului NASA din Pasadena, California.

Cei de la NASA au precizat că, din cauza densităţii mici a atmosferei marţiene, ce este alcătuită aproape în întregime din dioxid de carbon, percepţia umană asupra vântului este modificată, în timp ce sunetul este înregistrat pe frecvenţe joase.

Sonda InSight a ajuns pe Marte pe 26 noiembrie într-o misiune care are scopul de a oferi mai multe informaţii despre necunoscuta şi fascinanta Planetă Roşie.