Home » Știință » O fosilă a Big Bang-ului a fost descoperită de astronomi

O fosilă a Big Bang-ului a fost descoperită de astronomi

Publicat: 23.12.2018
Un nor de gaz ce reprezintă o relicvă rămasă de după Big Bang a fost descoperit în universul îndepărtat de astronomi cu ajutorul celui mai puternic telescop optic din lume

Descoperirea unei fosile atât de rare a fost realizată de doctorandul Fred Robert şi profesorul Michael Murphy din cadrul Universităţii de Tehnologie din Swinburne. Conform Science Daily, descoperirea oferă noi informaţii despre modul în care primele galaxii din univers s-au format.

„Oriunde ne uităm, gazul din univers este poluat de elemente grele provenite de la exploziile stelelor. Acest nor, însă, este curat chiar şi la 1,5 miliarde de ani de la Big Bang”, a declarat Robert.

Robert şi echipa sa au utilizat două dintre instrumentele Observatorului Keck, spectograful Echellette  şi spectometrul cu rezoluţie înaltă Echelle pentru a observa spectrul quasarului din spatele norului de gaz. Quasarul ce emite o lumină puternică furnizează detalii despre sursa gazului. „Am vizat quasarul în care, anterior, cercetătorii au observat doar umbre de hidrogen. Acest lucru ne-a permis să descoperim o fosilă atât de rară, rapid, cu ajutorul telescoapelor gemene ale Observatorului Keck”, a declarat Robert.

De unde vine numele de Big Bang, fenomenul prin care a fost creat Universul?

Big Bang – cum ştim că aşa a început totul?

Cum a apărut Universul? Conform unui grup de cercetători, nu cu Big Bang