Home » Știință » Gaura neagră bizară din galaxia noastră, descoperită de un grup de cercetători

Gaura neagră bizară din galaxia noastră, descoperită de un grup de cercetători

Publicat: 18.01.2019
Un proiect al astronomilor de la University of Southampton a dus la descoperirea unei găuri negre care se roteşte în jurul axei sale aproape de viteza maximă posibilă.

Studiul, finanţat de Royal Society şi publicat în Astrophysical Journal, scoate la iveală trăsături ale găurilor negre şi ale mediului ce le înconjoară, scrie Phys.

Echipa de cercetători a găsit dovezi că gaura neagră cu o masă stelară (cunoscută drept 4U 1630-472) se roteşte la 92-95% din viteza maximă teoretică de rotaţie. Datorită (sau din cauza) vitezei de rotaţie, obiectul este supus unui stres gravitaţional imens, iar temperaturile sunt atât de ridicate încât străluceşte puternic în raze X.

Conform teoriei relativităţii generale a lui Albert Einstein, dacă o gaură neagră se roteşte rapid, această modifică spaţiul şi timpul din jurul său într-un mod diferit faţă de o gaură neagră care se roteşte mai lent.

Descoperirile acestui studiu sunt importante pentru că sunt rare. „Detectarea semnăturilor care ne permit să măsurăm rotaţia este dificilă. Semnătura este încorporată în informaţia spectrală care este foarte specifică ratei cu care materia cade în gaura neagră. Totuşi, spectrul este foarte complex ca urmare a radiaţiei din mediul din jurul găurii negre”, a precizat Mayukh Pahari, conducătorul studiului. „În timpul observaţiilor noastre, am fost norocoşi să obţinem un spectru direct de la radiaţia materiei care cade în gaura neagră şi unul care să fie suficient de simplu pentru a măsura distorsiunea cauzată de gaura neagră”, a adăugat acesta.

TON 618, cea mai mare gaură neagră descoperită până acum

O gaură neagră uriaşă a fost descoperită în mijlocul Căii Lactee. Este de 100 de mii de ori mai mare decât Soarele

Acestea sunt primele imagini cu gaura neagră supermasivă din centrul galaxiei noastre VIDEO

Ce se întâmplă dacă eşti atras într-o gaură neagră?