Home » Stiinta » Gaura neagră supermasivă din galaxia noastră ar putea transmite emisii radio către Pământ

Autor: Oana Bujor 01.25.2019
Specialiştii au obţinut noi date privind Gaura neagră supermasivă, Sagittarius A*, din centrul galaxiei noastre.

Imaginea realizată în urma analizelor telescoapelor de pe Pământ şi din spaţiu îi ajută pe specialişti să cerceteze datele radio transmise la sol. Conform Science Alert, ei au descoperit recent că unul dintre fluxurile relativistice ale structurii este îndreptat către Pământ.

Deoarece imaginea realizată recent este la cea mai bună calitate de până acum, cercetătorii au reuşit să detecteze proprietăţile luminii din jurul găurii negre.Astronomii au utilizat interferometrie de lungă durată pentru a observa structura la o lungime de undă de 3,5 milimetri. De asemenea, o echipă de cercetători a utilizat modelele computerizate pentru a simula ce se află în interiorul norilor groşi de plasmă, praf şi gaze ce înconjoară gaura neagră.

Credit foto-S. Issaoun, M. Mościbrodzka, Universitatea Radboud M. D. Johnson, CfA

Analizele au dezvăluit că emisiile radio provin dintr-o regiune mult mai mică a Sagittarius A*, decât se credea anterior. Având în vedere că găurile negre nu emit radiaţii pe cont propriu, specialiştii consideră că ar putea fi vorba despre două lucruri. „Acest lucru poate indica că emisiile radio sunt produse de un disc aflat în cădere”, a declarat astrofizicianul Sara Issaouri din cadrul Universităţii Radbound, Olanda. „Acest lucru ar face ca Sagittarius A* să fie o excepţie în comparaţie cu alte găuri negre ce transmit emisii radio. În al doilea caz, fluxul de emisii radio este îndreptat către noi”, a adăugat ea.

Găurile negre active sunt înconjurate de nori din materie. În timp ce materialul este aspirat în interior emite fluxuri de particule din zona polilor la o viteză apropiată de cea a luminii.

Acestea sunt primele imagini cu gaura neagră supermasivă din centrul galaxiei noastre VIDEO