Home » Știință » Super Luna de Zăpadă, fenomen unic în 2019, va fi vizibilă astăzi în România

Super Luna de Zăpadă, fenomen unic în 2019, va fi vizibilă astăzi în România

Publicat: 18.02.2019
Super Luna plină de Zăpadă, vizibilă şi în România, va avea cea mai mare dimensiune şi va fi cea mai luminoasă din 2019.

Specialiştii au veşti bune pentru pasionaţii de fenomene astronomice, următoarea Lună plină va avea cea mai mare dimensiune şi va fi cea mai luminoasă din 2019. Conform NASA, „Super Luna de Zăpadă” va fi vizibilă în noaptea de 18 spre 19 februarie.

Deşi „Super Luna de Zăpadă”  nu este un eveniment la fel de extravagant precum „Eclipsa de Super Lună Sângerie” din ianuarie, cu siguranţă va atrage atenţia pasionaţilor de astronomie, prin mărimea şi luminozitatea sa.

În martie va avea loc o a treia „Superlună”, fiind şi ultimul astfel de eveniment din 2019, scrie Time. Conform astronomilor, într-un an pot avea loc cel mult patru fenomene de „Superlună”.

Ce este Super Luna Zăpezii?

Super Luna are loc atunci când Luna este simultan plină şi aflată la perigeu (punctul din orbită este la cea mai mică distanţă de Pământ). Atunci când are loc fenomenul, Luna pare mult mai mare şi mai luminoasă pe cer. Luna nu orbitează într-un cerc perfect din cauza forţeilor gravitaţionale ale Soarelui şi Pământului, de aceea distanţa satelitului natural faţă de planeta noastră diferă în anumite momente ale anului. Atunci când Luna se află în cel mai îndepărtat punct faţă de Pământ, ea se află la apogeu.

Termenul de „Luna Zăpezii” este denumirea oferită de anumite triburi indignene celui de-al doilea fenomen de Lună plină din iarnă, explică NASA.

Când va putea fi urmărită Luna plină de Zăpadă?

Luna va atinge punctul maxim pe 18 februarie la 17:54, ora României, însă va fii vizibilă pe tot parcursul nopţii de 18 spre 19 februarie.

Când va avea loc următoarea Lună plină?

Următoarea Lună plină va fi vizibilă pe 20 martie şi aceasta fiind catalogată ca „Super Lună”, însă cu dimensiuni mai reduse decât cea din februarie.

Cum influenţează Luna plină în realitate oamenii

De ce se îngrozeau oamenii, în trecut, atunci când Luna îşi schimba culoarea

De ce Luna pare mai mare atunci când se află la orizont?

LUNA PLINĂ. Insomnii, animale agresive şi vrăjitorii, iată cum afectează Super Luna oamenii şi animalele