Home » Știință » Problema electricităţii poate fi rezolvată cu un dispozitiv extrem de simplu şi cu ninsoare

Publicat: 23.04.2019
Cercetătorii de la UCLA şi colegii au creat un nou dispozitiv care generează electricitate din ninsoare. Dispozitivul, primul de acest fel, este ieftin, mic, subţire şi flexibil precum o foaie de plastic.

„Dispozitivul poate lucra în zone izolate pentru că îşi furnizează propria energie şi nu are nevoie de baterii”, a precizat Richard Kaner, unul dintre autorii principali ai studiului. „Este un dispozitiv foarte inteligent – o staţie meteo care îţi poate spune cât de multă zăpadă va cădea, în ce direcţie şi direcţia vitezei vântului”, a adăugat acesta.

Invenţia a fost descrisă recent în jurnalul Nano Energy.

„Electricitatea statică are loc în urma interacţiunii unui material care capturează electronii şi altul care cedează electronii”, a mai precizat Kaner. „Separi sarcinile şi creezi electricitate practic din nimic”, a adăugat cercetătorul.

Materialul creat de cercetători este compus din atomi de siliciu, oxigen, carbon, hidrogen şi alte elemente, care are o sarcină negativă. Atunci când zăpada ia contact cu suprafaţa de siliciu, produce o sarcină pe care dispozitivul o capturează creând electricitate, scrie Phys.

„Întrucât zăpada cedează electroni, performanţa dispozitivului depinde de eficienţa altui material cu privire la extragerea acestor electroni”, a mai spus savantul.

Echipa de cercetare a folosit printare 3D pentru realizara dispozitivului, care are un strat de siliciu şi un electrod care captează sarcina. Echipa crede că dispozitivul poate fi produs la un preţ mic, având în vedere uşurinţa de fabricare şi disponibilitatea siliciului, un produs folosit la scară largă în multe industrii.

Inginerii de la MIT au construit un dispozitiv care generează electricitate din aer