Home » Știință » Editarea genetică ar putea fi folosită pentru a produce mai multă hrană în viitorul apropiat

Publicat: 30.04.2019
Tehnologia editării genetice este privită cu suspiciune de către publicul larg, adesea fiind asociată cu eradicarea diferitelor maladii sau cu crearea de bebeluşi perfecţi.
Jennifer Doudna, co-inventatoare a metodei CRISPR de editare a genelor, este de părere că această tehnologie va fi experimentată de către publicul larg prin inovaţiile pe care le poate aduce în agricultură. „Sunt de părere că, în următorii cinci ani, agricultura va fi domeniul în care metoda CRISPR va avea un efect profund asupra vieţii de zi cu zi”, a declarat aceasta pentru Buissness Insider, citat de către Futurism.

Editarea genetică nu este la fel precum organismele modificate genetic (OMG)

De fapt, între editarea genelor şi modificarea acestora există diferenţe fundamentale. În cazul organismelor modificate genetic, procesul presupune amestecarea şi inserarea unor gene de la mai multe organisme. Când vorbim despre editarea genetică, această procedură implică modificări ale codului genetic care ar putea avea loc pe cale naturală de-a lungul timpului. Distincţia dintre cele două metode este foarte clară, tocmai din acest motiv, U.S. Departement of Agriculture a anunţat că nu va supune organismele editate genetic unor reglementări suplimentare, aşa cum face în cazul organismelor modificate genetic.

Primele încercări de implementare a metodei de editare a genelor asupra culturilor agricole

Până în acest moment, metoda CRISPR de editare a genelor este folosită deja în trei cazuri. Cercetătorii încearcă să îmbunătăţească genele unor roşii, ciuperci şi ale unor plante de soia pentru a le face mai rezistente în faţa dăunătorilor şi ale altor pericole. Din aceste exemple putem deduce potenţialul uriaş pe care editarea genelor îl ascunde, având posibilitatea ca în orizontul de timp apropiat să avem parte de hrană mai multă şi mai sănătoasă.

Acesta să fie începutul unei noi ere a fructelor modificate genetic?! Un nou soi de mere care nu se strică vor ajunge în curând pe piaţă