Home » Știință » Un cercetător foloseşte maioneza în studiile sale despre fuziunea nucleară

Un cercetător foloseşte maioneza în studiile sale despre fuziunea nucleară

Publicat: 13.05.2019
În cadrul unor studii legate de fuziunea nucleară, cercetătorii au apelat la maoineză, ale cărei propietăţi s-au dovedit utile în înţelegerea modului în care unele elemente ale experimentelor interacţionează.

În studierea fuziunii nucleare, cercetătorii folosesc o tehnică numită confinare nucleară. Aceasta presupune pregătirea unei pastile de tritium şi deuterium care este încălzită rapid pentru a ajunge la starea de plasmă. Pentru ca pastila din cei doi izotopi ai hidrogenului să atingă temperatura şi presiunea necesară stării de plasmă, cercetătorii trag în aceasta cu mai multe lasere de mare putere.

În studiile lor, cercetătorii de la Universitatea Lehigh încearcă să reproducă condiţiile care apar în cazul confinării nucleare folosind gaz îngheţat care este apoi pus într-o capsulă din metal. Din păcate, capsula de metal poate ceda înainte să se ajungă la condiţiile similare fuziunii.

Aridam Banerjee, profesor asoiat de inginerie mecanică, studiază dinamica materialelor în condiţii extreme, iar pentru a putea face el şi echipa sa au proiectat o serie de aparate pentru a măsura forţele care acţionează în timpul confinării inerţiale. Ei s-au concentrat în particular pe studierea fenomenului instabilităţii dintre două materiale cu densităţi diferite, în cazul lor dintre pereţii capsulei şi gazul din interior, notează Futurism.

Pentru a înţelege modul în care metalul topit şi gazele interacţionează, Banerjee şi echipa sa au căutat materiale care să imite propietăţile matelului topit. Astfel, ei au descoperit că pot folosi maioneza. Iar din experimentele în care aceasta a fost folosită, oamenii de ştiinţă sunt încrezători că pot oferi răspunsuri cu privire la întrebări din domenii precum geofizica, astrofizica, sau studiul materialelor.