Home » Stiinta » Misiune îndeplinită! LightSail 2, prima navă care se deplasează prin spaţiu folosind doar lumina solară

Autor: Adrian Popovici 08.02.2019
Lansarea unei nave care să folosească lumina solară în locul combustibilului a fost visul lui Carl Sagan din 1976.

În timpul unui interviu din anul 1976, Carl Sagan, fondator şi primul preşedinte al Societăţii Planetare (The Planetary Society), vorbea despre o metodă inedită de propulsie pentru navele spaţiale, mai exact captarea luminii solare cu ajutorul unor pânze speciale.

După un deceniu de eforturi , experimente şi şapte milioane de dolari, Societatea Planetară a reuşit să producă un prototip funcţional: LightSail2. Această navetă are dimensiuni reduse şi foloseşte lumina solară într-un mod unic în comparaţie cu alte vehicule alimentate de energia solară. Această navetă foloseşte energia cinetică a particulelor solare pe care o captează cu ajutorul pânzelor.

„Suntem încântaţi să anunţăm succesul misiunii LightSail2”, explică Bruce Betts, managerul acestui program spaţial şi cercetător-şef al Societăţii Planetare, notează Science Alert.

„Criteriile noastre au inclus demonstrarea capacităţii de a folosi lumina solară pentru propulsie şi schimbarea orbitei acesteia, un lucru care nu a mai fost realizat până acum”.

LightSail2 a zburat în spaţiu pentru mai bine de o lună de la lansarea realizată de SpaceX. Iar în urmă cu două săptămâni, echipa care se ocupă de controlul acestei misiuni a decis deschiderea pânzelor, care s-a dovedit un succes.

„Învăţăm foarte multe de la LightSail2 în aceste momente”, a declarat Bill Nye, preşedintele Societăţii Planetare. „În alte cuvinte, deşi am declarat misunea un succes şi am realizat deja ce ne-am propus, LightSail2 va zbura pentru cel puţin încă un an. Vom învăţa foarte multe despre controlul acestor tipuri de navete şi despre performanţa acestor pânze în următoarele luni”, a mai adăugat acesta.

Zece hectare de pășuni, restaurate pentru hrana faunei sălbatice din Maramureș
MESAJE DE SFÂNTA MARIA. Cele mai frumose, originale, inspirate şi amuzante mesaje, SMS-uri şi felicitări de Sfânta Maria
Cercetătorii folosesc Luna pentru a descoperi viața extraterestră
Victorie pentru castorii din Marea Britanie. Au primit „dreptul de a rămâne” în țară după o absență de 400 de ani
România, clasată pe primul loc într-un raport privind rata deceselor provocate de COVID-19 în UE
Televizorul transparent de la Xiaomi, o revoluție în tehnologie
Jocul care poluează cel mai mult. Generează emisii totale de 600 de milioane kg de CO2
Ruperea unui cablu a avariat grav Arecibo Observatory, al doilea cel mai mare radiotelescop din lume
Cum studiază cercetători din Cluj riscul importului țânțarilor exotici în aeronave
Top 10 exoplanete care ar putea susține viața
O cascadă din Australia a început să curgă invers. Ce se ascunde în spatele fenomenului?
Armata SUA a dezvăluit noi imagini din timpul unui test cu o rachetă hipersonică