Home » Știință » Prima himeră om-maimuţă ar fi fost creată în China. Rezultatul procedurii controversate: organe care pot fi transplantate

Publicat: 05.08.2019
Un ziar din Spania a dezvăluit că cercetătorii din China au creat primul hibrid om-maimuţă.

Ziarul El País a dezvăluit că o echipă condusă de către Carlos Izpisúa, un genetician cunoscut la nivel internaţional, lucrează  într-un laborator din China la crearea hibrizilor om-maimuţă prin injectarea embrionilor de primată cu celule stem umane, notează Futurism.

Reporterii spanioli au dezvăluit că geneticienii care lucrează la acest proiect editează codurile genetice ale embionilor de maimuţă, astfel încât acestora să le lipsească anumite gene care sunt folosite în formarea unor anumite organe. După aceea, ei injectează respectivii embrioni cu celule stem. Rezultatul acestei proceduri ar putea să dezvolte organe care pot fi transplantate în pacienţi umani.

Aceeaşi sursă explică că echipa de cercetători care lucrează la acest proiect nu a ajuns în punctul în care să poată transplanta organe din respectivii hibrizi şi asta din cauza faptului că protocolul pe care îl urmează dictează ca după 14 zile de gestaţie respectivii embrioni să fie distruşi. Aceste norme au fost impuse de comunitatea ştiinţifică internaţională, cele 14 zile fiind considerate un timp insuficient pentru ca un sistem nervos central să se dezvolte.

Realizarea aparţine unei echipe formate din cercetători de la Institutul Salk din SUA şi Universitatea Catolică Murcia din Spania, coordonată de biologul Juan Carlos Izpisúa.

Experimentele au avut loc în China, unde este permis acest lucru, iar cercetătorii spun că rezultatele sunt promiţătoare.

Cercetătorii vor să continue cu experimente cu celule umane injectate în embrioni de rozătoare, porc, dar şi alte specii de maimuţe.

Izpisúa, născut în 1960, spune că, în 2017, echipa sa a efectuat primul experiment care a avut ca scop obţinerea de himere porc-om din lume, însă cu rezultate mai puţin bune, celulele umane fiind împiedicate să se dezvolte cum trebuie.

Echipa lui Izpisúa a mai obţinut himere din specii similare, precum şoarece şi şobolan, care sunt de cinci ori mai apropiate genetic decât omul şi porcul.

Tot în 2017, cercetătorii au folosit o tehnică de editare genetică (CRISPR) pentru a dezactiva gene din embrioni de şoarece care sunt fundamentale dezvoltării inimii, ochilor şi pancreasului. Au introdus apoi în aceşti embrioni celule de şobolan capabile să genereze aceste organe. Au rezultat himere a căror gestaţie a fost stopată potrivit legislaţiei internaţionale din domeniu.

Medicul Ángel Raya, director al Centrului de Medicină Regenerativă din Barcelona, a explicat problemele etice puse de aceşti embrioni. „Ce se întâmplă dacă celulele stem scapă de sub control şi formează neuroni umani în creierul animalului? Ar avea acesta o conştiinţă? Şi dacă aceste celule stem s-ar dezvolta în celule spermatice?”.

Cercetătorii din echipa lui Izpisuá dau însă asigurări că, ” dacă celulele umane ar migra spre creier, s-ar autodistruge”.

Acest tip de experimente sunt permise în China, dar nu şi în Spania, unde sunt limitate doar la cercetările privind maladii letale.

Experţii spun că himerele nu pot fi numite hibrizi om-animal, pentru că ar trebui ca jumătate din ADN-ul din fiecare celulă să fie uman şi jumătate animal. În schimb, himerele conţin un amestec de celule animale şi umane.

Estrella Núñez, una dintre sursele El País, nu a oferit mai multe detalii, dar a ţinut să precizeze că echipa vrea să îşi publice descoperirile într-un jurnal internaţional.

Oamenii-animal au fost deja creati in laboratoare

Savanţii au creat un hibrid între om şi porc. ”Este ceva ce nu facem cum trebuie”

(P) Ulei pentru cutie de viteze manuală: caracteristici de care să ții cont pentru ca mașina să funcționeze perfect
Dr. Mihai Niculescu, Părintele Nutriției spune adevărul despre DIETE și SLĂBIT, în EXCLUSIVITATE, la „Altceva cu Adrian Artene”
Record mondial! Un nepalez a escaladat vârful Everest pentru a 30-a oară
Maimuțele urlătoare din Mexic cad moarte din copaci din cauza căldurii extreme
Se împlinesc 481 de ani de la moartea omului care ne-a învăţat că Pământul se învârte în jurul Soarelui
Unde vrea Marea Britanie să construiască următoarea mare centrală nucleară?
O nouă metodă de vindecare a leucemiei! Ce au descoperit cercetătorii elvețieni?
A fost deschisă o nouă anchetă în cazul morții actorului Matthew Perry
Un alpinist român a fost găsit mort pe Everest
Ce viitor are omenirea în Univers? „Abia vom face față unui zbor spre alte planete”
Cine a fost politicianul care i-a captivat pe români prin frumusețea sufletului: „N-a fost om care să bată la ușa lui fără să-și vadă durerea alinată”
Astronomii au observat pentru prima dată coliziunea dintre două găuri negre din Universul antic
O nouă „regulă a biologiei” ar putea explica mai bine evoluția și îmbătrânirea
Pielea bizară a unui dinozaur este o „bijuterie” de fosilă. Ce secrete ascunde?
De ce este „convins” Dumitru Prunariu că oamenii nu sunt singuri în Univers?
Vor trăi oamenii și pe alte planete? Dumitru Prunariu: „Se vor produce transformări în organismul uman”