Home » Știință » Saturn, planeta din sistemul nostru solar cu cei mai mulţi sateliţi naturali

Saturn, planeta din sistemul nostru solar cu cei mai mulţi sateliţi naturali

Publicat: 09.10.2019
Saturn devine planeta din sistemul nostru solar cu cei mai mulţi sateliţi naturali, depăşind Jupiter din acest punct de vedere, după ce o echipă de savanţi a descoperit 20 de noi corpuri cereşti care orbitează planeta, arată The Guardian, citat de agenţia de presă Mediafax.

Planeta Saturn are acum 82 de sateliţi naturali, depăşint cifra de 79 de corpuri cereşti identificate în apropiere de Jupiter.

„E pasionant să le descoperi”, a spus Scott Sheppard, un astronom care lucrează la Carnegie Institution for Science din Washington. „Aceşti sateliţi naturali sunt la mare distanţă de planetă”.

Oamenii de ştiinţă au descoperit noii sateliţi analizând imagini din ultimul deceniu surprinde de telescopul Subaru din Mauna Kea, Hawaii. Comparând imagini surprinse de-a lungul mai multor ore şi zile, savanţii au putut să distingă între stele, galaxii şi sateliţi naturali care apăreau în aceeaşi imagine cu Saturn.

Savanţii consideră că la formarea sistemului solar, cantităţi uriaşe de praf şi gaze se roteau în jurul soarelui şi s-a coagulat în cele opt planete cunoscute. Sheppard consideră că la puţin timp după formarea planetei Saturn, acum mai bine de 4 miliarde de ani, asteroizi şi comete care treceau prin apropierea sa au fost prinse de gravitaţia planetei şi, de atunci, au continuat să se rotească în jurul acesteia.

Descoperirea a fost anunţată luni Centrul Minor Planet al Uniunii Internaţionale Astronimice.