Home » Stiinta » Piele umană produsă in-vitro de cercetători din Singapore. Implicaţiile descoperirii sunt uriaşe

Autor: Mihaela STOICA 11.18.2019
O bucată de piele de mărimea unghiei degetului mare poate fi printată în mai puţin de un minut, afirmă o echipă de oameni de ştiinţă din Singapore, acesta fiind un pas important în viitoarele teste pentru cosmetice sau alte produse în care nu vor mai fi folosite animale.

Fiind creată din celule de piele de la donatori şi colagen, pielea in-vitro are aceleaşi proprietăţi chimice şi biologice precum cea umană, afirmă John Koh, director de laborator al start-upului DeNova Sciences, care colaborează în acest proiect cu cercetători de la  Universitatea Tehnologică Nanyang din Singapore.

„Vedem că industria de îndreaptă spre testele care nu implică animale. Astfel, dorim să oferim o soluţie pentru testarea pe piele fără a folosi animale sau piele umană”, a afirmat acesta, potrivit Reuters.

Echipa a accelerat procesul de producţie al noii pieli folosind o maşină de printat care să pună laolaltă modele precise care imită pielea umană. Printarea fiecărei bucăţi mici de piele durează mai puţin de un minut, fiind o calitate distinctă a acestui proiect derulat în Singapore.

Amestecul rezultat este apoi incubat pentru două săptămâni, timp în care celulele pielii se multiplică şi câştigă opacitate, transformându-se în membrană albicioasă.

Pielea rezultată poate fi folosită pentru a testa toxicitatea sau potenţialul de iritaţie generate de o substanţă, precum şi calităţile de penetrare ale ingredientelor active din produse, de exemplu cele cosmetice.

Echipa condusă de John Koh lucrează acum la dezvoltarea pielii care să includă celule cu pigment asiatic pentru a testa efectele de albire ale produselor cosmetice şi îngrijire a pielii.

”Alchimia” vindecării: cercetătorii au transformat rănile deschise în piele

Copiii ,,ideali” ar putea fi creaţi în laborator în viitorul apropiat

De ce oamenilor li se face „pielea de găină” în anumite situaţii?

Ce afecţiuni determină uscarea pielii