Home » Știință » Următoarea aselenizare ar putea fi în pericol din cauza şocurilor electrice

Următoarea aselenizare ar putea fi în pericol din cauza şocurilor electrice

Publicat: 24.12.2019
Particulele solare ating direct suprafaţa Lunii, ceea ce ar duce la încărcarea electrică a acesteia.
Unii oameni de ştiinţă sunt de părere că astronauţii care vor ajunge pe suprafaţa Lunii se vor confrunta cu o problemă care nu a fost luată în calcul anterior: şocurile electrice, notează Gizmodo.

Cercetătorii argumentează că suprafaţa selenară poate fi încărcată electric datorită particulelor solare care ajung la ea din cauza faptului că Luna nu prezintă un câmp magnetic sau atmosferă care să le oprească sau măcar să reducă numărul acestora.

Pe lângă problema electronilor şi ionilor încărcaţi de către particulele solare, oamenii de ştiinţă explică faptul că praful selenar reprezintă un factor de risc suplimentar. După cum au arătat misunile selenare anterioare, praful reuşeşte să ajungă pe suprafaţa tuturor echipamentelor, ceea ce ar favoriza producerea şocurilor electrice, după cum explică dr. Joseph Wang, expert în fizica plasmei al Universităţii California de Sud.

O observaţie care poate fi ridicată în această situaţie este că în cazul misunilor selenare anterioare nu au fost raportate astfel de incidente. Totuşi, după cum explică dr. Wang, acestea au avut loc în regiuni ale Lunii în care fotonii ajutau la realizarea unui echilibru al particulelor de la suprafaţă. În cazul programului Artemis, NASA plănuieşte să trimită astronauţi în apropierea Polului Sud, acolo unde energia vânturilor solare nu va putea să fie echilibrată în mod eficient de către lumina solară.