Home » Stiinta » A fost descoperit un nou tip de mineral pe bază de fier şi carbon

A fost descoperit un nou tip de mineral pe bază de fier şi carbon

Autor: Adrian Popovici 01.03.2020
A fost descoperit un nou tip de mineral pe bază de fier şi carbon
Aceasta este prima dată când un astfel de mineral este descoperit în natură.

Între anii 2015 şi 2019, cercetătorii au descoperit 31 de minerale pe bază de carbon, printre acestea numărându-se şi edescotitul. Acest mineral apare în timpul topirii minereului de fier, touşi, analiza unui meteorit din Australia a demontat teoriile care sugerau că acest mineral apare doar în medii controlate, arătând că poate apărea în mod natural, notează CNN.

„Am descoperit în laborator 500.000 – 600.000 de minerale, dar mai puţin de 6.000 apar în mod natural”, explică Stuart Mills, curatorul colecţiei geologice a Muzeului Victoria unde este păstrat meteoritul în care a fost descoperit mineralul.

Acest mineral inedit este numit după E.D. Scott, un cosmochimist al Universităţii Hawaii, primul care a identificat structura unică a carburii de fier, dar care, din cauza tehnologiei de care dispunea, nu a reuşit să înţeleagă complet mineralul.

Modul în care s-a format acest mineral este încă necunoscut, una dintre teoriile care circulă în mediul ştiinţific este aceea că acest mineral ar proveni din miezul unei foste planete formate din ciocnirea asteorizilor. „Acest meteorit avea carbon din abundenţă în el. Şi cum s-a răcit încet, fierul şi carbonul s-au unit şi au format acest mineral”, explică Mills.

Cele mai rare minerale de pe Terra – FOTO