Home » Știință » Astronomii au surprins o stea care deformează spaţiul şi timpul din jurul său

Astronomii au surprins o stea care deformează spaţiul şi timpul din jurul său

Publicat: 04.02.2020
Teoria Relativităţii oferă ecuaţiile pe baza cărora poate fi înţeles efectul pe care un corp care se învârte îl are asupra mediului înconjurător.

Munca depusă de cătrei Albert Einstein în scrierea ecuaţiilor care sprijină Teoria Relativităţii oferă oamenilor de ştiinţă contemporani o nouă posibilitate de a înţelege cum obiectele masive din Univers afectează spaţiu-timpul din jurul acestora. De-a lugul timpului, cercetătorii au putut identifica o multitudine de cazuri în care spaţiul şi timpul din jurul unor structuri cosmice erau deformate, notează Science Alert.

Un studiu recent publicat prezintă modul în care o pereche de stele se orbitează reciproc, producând un efect constant în spaţiul şi timpul din jurul lor, valuri gravitaţionale care pot fi observate şi studiate cu ajutorul diferitelor instrumente ştiinţifice. Această pereche, cunoscută oficial sub numele de PSR J1141-6545, este formată dintr-o stea pitică albă, de mărimea Pământului, dar de 300.000 ori mai grea, şi un pulsar, o stea formată doar din neutroni. Conform oamenilor de ştiinţă, această pereche neobişnuită este un laborator gravitaţional perfect, care le permite să observe o multitudine de comportamente şi fenomene descrise de către Teoria Relativităţii.

Această pereche este observată îndeaproape cu ajutorul instrumentelor ştiinţifice, oamenii de ştiinţă stabilind că pulsarul se învârte cu o viteză foarte mare. Conform predicţiilor făcute baza teoriei lui Einstein, oamenii au stabilit că acesta afectează spaţiu şi timpul din jurul său, valurile gravitaţionale putând fi „cartografiate” prin studierea orbitei.

Studiul a fost publicat în Science.