Home » Stiinta » O nouă eră geologică: Chibanianul. A fost ultima inversare a polilor magnetici ai planetei

Adrian Popovici 02.03.2020
Geologii au descoperit această epocă cu ajutorul sedimentelor care au fost identificate în apropierea unui râu din Japonia.

Uniunea Internaţională a Ştiinţelor Geologice a ratificat recent o decizie prin care este recunoscută existenţa unei noi erei geologice: Chibanianul, epoca este numită după prefectura din Japonia, Chiba, unde au fost identificate sedimentele specifice acestei perioade, notează Live Science.

Conform geologilor care au colaborat pentru a face această descoperire, Chibanianul a avut loc în urmă cu 770.000- 126.000 ani. În acest interval de timp, conform oamenilor de ştiinţă, a avut loc cea mai recentă inversare a polilor magentici ai planetei.

Schimbarea polilor magnetici este „înregistrată” în rocile formate de-a lungul timpului, iar în ceea ce priveşte această nouă eră geologică, sedimentele descoperite în prefectura Chiba oferă cele mai multe dovezi ale acestui fenomen.

În comuntatea ştiinţifică există mai multe abordări legată de această ultimă schimbare a polilor, un studiu din 2019 argumentează că a durat 22.000 de ani, folosindu-se de mineralele identificate în lava vulcanilor din Hawaii, în timp ce un studiu din 2014 argumentează faptul că această schimabare s-a produs de-a lungul a mai multe decenii.

Înţelegerea modului în care are loc inversarea polilor magnetici se dovedeşte a fi un punct de plecare pentru a putea face o serie de previziuni legate de viitorul câmpului magentic al Pământului.

Când Nordul va deveni Sud! Omenirea nu este pregătită pentru o schimbare a polilor magnetici ai Pământului