Home » Știință » Un genonom creat în laborator se poate reproduce la fel ca unul natural

Un genonom creat în laborator se poate reproduce la fel ca unul natural

Publicat: 24.02.2020
Acest organism artificial funcţionează şi se reproduce la fel precum un organism obişnuit.

Cercetătorii de la Institutul Max Planck pentru Biochimie au publicat recent un studiu în care descriu modul în care funcţionează şi se reproduce un organsim artificial creat chiar de ei, notează Futurism.

Cercetătorii din domeniul biologiei sintetice au la dispoziţie abordări principale prin care îşi pot realiza activitatea: pot să studieze şi să descrie procesele biologice sau pot construi sisteme care pot să imite funcţiile unui organism evoluat de-a lungul timpului. Totuşi, încercarea de a crea un organism artificial se dovedeşte una complexă, pe care cercetătorii germani par că au dus-o, reuşind să creeze un sistem care poate să supravieţuiască şi să se reproducă.

Tehnologia in vitro pe care oamenii de ştiinţă au folosit-o le permite acestora să creeze un organism care poate sintetiza singur o serie de proteine numite ADN polimeraze, care pot reproduce  genomul respectivului organism cu ajutorul nucleotidelor.

Modelul construit de către oamenii de ştiinţă a dovedit că este capabil să reproducă o cantitate de informaţii genetice, propriul ADN şi ARN, de aproximativ 116 kilobytes. În viitor, oamenii de ştiinţă plănuiec să realizeze un model care să aibă funcţiile unei celule, fiind capabil de reproducere, consumarea substanţelor nutritive şi eliminarea deşeurilor.

Studiul  a fost publicat în Nature.