Home » Știință » O nouă stare a materiei, descoperită accidental

O nouă stare a materiei, descoperită accidental

Publicat: 03.03.2020
Cercetătorii sunt de părere că această descoperire ar putea să fie folosită pentru a dezvolta tehnologia comunicaţiilor.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Northwestern, Statele Unite ale Americii, au anunţat că reuşit să descopere, în mod accidental, o nouă stare a materiei. Această stare a materiei a fost obţinută cu ajutorul materialelor bidimensionale şi prezintă un comportament neobişnuit al electronilor din aceştia, notează Phys.

„Când sunt descoperite astfel de fenomene, imaginaţia este limita. Ar putea schimba modul în care putem detecta şi comunica semnale. Ar putea schimba modul în care putem simţi lucrurile şi stocarea informaţiilor şi posibilităţi la care poate nu ne-am gândit încă”, a declarat dr. Swastik Kar, fizician.

Această stare a materiei este caracterizată de modul anormal în care se comportă electronii materialelor folosite. Astfel, în mod obişnuit, electronii, particule subatomice cu încărcătură negativă se resping reciproc, totuşi, în cazul materialelor bidimensionale, selenida de bismut şi al unui metal tranziţional, electronii par a se bloca într-un tipar. Oameni de ştiinţă explică faptul că în cazul acestor materiale care au grosimea unui atom, electronii se pot mişca doar în două dimensiuni.

„În anumite unghiuri, aceste materiale par să formeze o modalitate de a-şi împărtăşi electronii care sfârşesc prin a forma acest al treilea strat geometric periodic. Un tablou perfect repetabil de > pure, care se află între cele două straturi”, a explicat dr. Kar.

Din cauza faptului că cele două materiale folosite aveau grosimea a doar doi atomi, oamenii de ştiinţă au folosit un microscop cu electroni, care trimite un electron prin material. În cazul celor două materiale folosite, electronul respectiv interacţionează cu ceilalţi electroni şi produce un tip al modului în care aceştia sunt dispuşi. În mod surpinzător, oamenii de ştiinţă au observat faptul că există trei straturi, în locul celor două la care se aşteptau. Fenomene asemănătoare au mai fost observate în trecut, dar doar la temperaturi extrem de scăzute.

„În acest moment suntem încântaţi de posibilitatea de a demonstra existenţa a ceva ce oamenii nu au crezut niciodată că ar putea exista la temperatura camerei înainte. Iar acum, cerul este limita în ceea ce priveşte modul în care îl putem valorifica”, spus dr. Kar.

Studiul a fost publicat în Nanoscale.

Fizicienii au găsit ”ordine în dezordine” şi o nouă stare a materiei