Home » Știință » Acizii graşi pot fi folosiţi pentru ”transportul” mai eficient al medicamentelor pentru diabet

Publicat: 18.04.2020
Cercetătorii au testat un sistem de transport al medicamentelor care foloseşte trigliceridele şi care are o rată de absorbţie de 25%, mare pentru medicamentele orale.

Oamenii de ştiinţă de la Huston Methodist Research Institute, Statele Unite ale Americii, au testat un sistem de transport al substanţelor active din medicamente în corpul uman care ar putea să fie mai eficient decât injecţiile intravenoase. Acest sistem foloseşte trigliceridele, acizi graşi care se găsesc în sângele nostru, notează Medicalxpress.

În cadrul acestui studiu, cercetătorii au testat pe şoricei un medicament oral pentru diabet, ale cărui substanţe se „lipesc” de trigliceride şi care are o rată de absorbţie de 25%. Această rată de absorbţie este considerată mare pentru medicamentele administrate oral.

„Ştim că organismul uman poate absorbi acizii graşi, aşa că am decis să legăm chimic moleculele de medicamente biologice de acizii graşi pentru a vedea cât de bine sunt absorbite aceste medicamente în sistemul gastrointestinal. Se dovedeşte că abordarea noastră a fost eficientă”, declară dr. Haifa Shen, profesor de Nanomedicină al Institutului.

La medicamentele biologice, precum cele pentru diabet, administrarea orală se dovedeşte a fi ineficientă, enzimele şi acizii din sistemul digestiv descompunându-le. În această situaţie, persoanele care suferă de diabet trebuie să apeleze la tratamentele intravenoase, acestea ridicând costuri financiare, dar şi asociate administrării ridicate, vorbim aici de timp.

În prezent, oamenii de ştiinţă testează această metodă de transport a medicamentelor pe animalele model, în viitor, aceştia vor efectua o serie de teste pentru a stabili gradul de toxicitate al acestei metode; urmând ca apoi să treacă la studiile clinice pe oameni.

Studiul a fost publicat în Science Advances.

”Deghizarea” citostaticelor drept grăsimi poate creşte eficienţa acestora