Home » Stiinta » Dinozaurii apelau la canibalism atunci când hrana era insuficientă

Dinozaurii apelau la canibalism atunci când hrana era insuficientă

Autor: Adrian Popovici 06.01.2020

Canibalismul se dovedește o tactică comună de supraviețuire printre animale.

GALERIE FOTO!

Pentru specia noastră, canibalismul este un taboo, dar, după cum au arătat studiile de-a lungul timpului, această practică este comună printre animale atunci când resursele de hrană se împuținează. O serie de fosile cu o vechime de 150 de milioane de ani oferă o serie de detalii legate de modul în care se hrăneau therapodele, notează Science Alert.

Contrar cunoașterii comune, urmele de dinți pe oasele fosilelor descoperite sunt destul de rare, fiind descoperite în cazul unui procent redus dintre acestea. Această raritate face ca identificare speciei „autorilor” să fie destul de complicată, iar majoritatea studiilor ajung la concluzia că aceștia sunt de obicei T. Rex. Asta deoarece, aparent, aceștia erau interesați de oase, dar și din cauza renumelui speciei.

Oasele din cariera Mygatt-Moore, SUA, nu se încadrează în această categorie explică cercetătorii, urmele de pe oase sugerând că acestea nu au fost lăsate de către dinozauri aviari, precum T. Rex.

Din cele 2.368 oase excavate din această carieră, o treime prezentau urme de dinți aparținând unor specii de theropode. Printre speciile identificate se numără: Allosaurus, Ceratosaurus, Saurophaganax și Torvosaurus.

Canibalismul între dinozaurii carnivori

Majoritatea urmelor au fost identificate în oasele de erbivore, totuși, 17% dintre acestea au fost identificate pe oasele de theropode. Analizând oasele, cercetătorii au ajuns la concluzia că pe aceste s-au aflat bucăți mari de mușchi.

Acestea nu sunt primele cazuri documentate de canibalism între dinozauri, cu toate că, după cum explică oamenii de știință, acestea se dovedesc a fi destul de rare. În condițiile în care hrana se dovedește insuficiență nu este greu să ne imaginăm dinozaurii carnivori devorând cadavre sau chiar atacând unii membrii ai speciei lor.

„Teropodele mari ca Allosaurus nu făceau mofturi la mâncare, mai ales dacă mediile lor sufereau de o lipsă de resurse”, explică Stephanie Drumheller, paleontolog a Universității Tennesse, SUA.

Studiul a fost publicat în PLOS One.