Home » Stiinta » O nouă strategie pentru tratarea cancerului

O nouă strategie pentru tratarea cancerului

Autor: Adrian Popovici 06.26.2020
O nouă strategie pentru tratarea cancerului
Credit foto: Pixabay

Tratamentele pentru cancer din prezent fie atacă celulele tumorale, fie atacă toate celulele fără a le deosebi.

Un studiu recent a dus la identificarea unei noi metode de tratare a cancerului, care țintește celulele macrofage din jurul tumorilor. În prezent, medicii au la dispoziție două tipuri de abordări: atacarea țintită a celulelor din tumori sau a tuturor celulelor din corpul uman, fără discriminare.

În cadrul acestui studiu a fost identificată o moleculă numită IRE1 care determină inflamarea țesuturilor din jurul tumorilor de către celulele macrofage. Studiile anterioare au demonstrat faptul că inflamația reprezintă un element important în ceea ce privește creșterea numărului de celule care se divid anormal. În același timp, acest compus împiedică restul celulelor imunitare să lupte cu cancerul, notează Medicalxpress.

Molecula IRE1

„Știm că are un impact negativ asupra capacității unei persoane de a lupta împotriva cancerului atunci când microambientul tumoral nu este reglementat corespunzător, când există un amestec de macrofage pro și antiinflamatorii”, explică dr. Maurizio Zanetti, profesor al Universității California San Diego.

Echipa condusă de către dr. Zanetti a demonstrat faptul că IRE1 și modul în care reacționează proteinele reprezintă o parte importantă a modului defectuos de funcționare al celulelor imunitare în interiorul mediului tumoral. De asemenea, cercetătorii au identificat proteina PD-L1, ale cărui niveluri sunt influențate de către IRE1 și care poate duce la inhibarea celulelor imunitare.

Oamenii de știință sunt de părere că controlarea nivelurilor de IRE1 și PD-L1 pot reprezenta o nouă abordare pentru imunoterapii. În acest fel, celulele imunitare, neinhibate de prezența PD-L1 ar putea avea o șansă mai bună în ceea ce privește distrugerea celulelor tumorale. pentru a testa această ipoteză, cercetătorii au decis să efectueze o serie de experimente pe șoareci. Acei soricei care prezentau niveluri mai mici de IRE1 au supraviețuit melanomului în număr mai mare față de șoriceii din grupurile de control.

„Implicația terapiei este că am putea fi capabili să inhibăm local IRE1 pentru a preveni în mod specific reglarea greșită a macrofagelor care se infiltrează în tumori și astfel să refacem echilibrul în favoarea sistemului imunitar”, explică dr. Zanneti.

Studiul a fost publicat în PLOS Biology.