Home » Stiinta » Originile surprinzătoare ale diamantului Hope. Acesta s-a format aproape de miezul planetei

Adrian Popovici 07.12.2020

Diamantul Hope este renumit pentru culoarea sa albastru intens.

Un studiu recent oferă o nouă perspectivă asupra originii diamantului Hope, susținând că acesta s-a format în apropierea nucleului planetei noastre. De-a lungul timpului, această prețioasă a intrat în atenția publicului datorită mărimii, dar mai ales, a culorii sale: un albastru intens, notează Live Science.

În raport cu suprafața pe care noi o ocupăm, diamantele se formează în adâncurile planetei, totuși, raportată la scara planetei, lucrurile stau diferit. Mai exact, majoritatea diamentalor se formează la adâncimi de 150-200 de kilometri, acolo unde scoarța întâlnește mantaua exterioară.

Hope și Cullinan

Cercetătorii explică faptul că aceste două diamante celebre s-au format la adâncimi mult mai mari, cel mai probabil într-o regiune mult mai fierbinte, între manta și nucleul planetei.

În timpul Conferinței Goldschmidt dedicată geochimiei cercetătorii au prezentat fragmente ale unui mineral numit bridgmanit, recuperate din două diamante asemănătoare cu Hope. Acest mineral nu se formează în crustă și nici în mantaua superioară a planetei.

„Ceea ce vedem de fapt în diamante când ajung la suprafață nu este bridgmanitul, ci mineralele rămase când acesta se descompune odată cu scăderea presiunii”, explică Evan Smith, cercetător al Institutului Gemologic din America. Acesta mai adaugă: „Găsirea acestor minerale prinse într-un diamant înseamnă că diamantul în sine trebuie să se fi cristalizat la o adâncime în care există bridgmanitul, adică foarte adânc în pământ”.

Oamenii de știință subliniază faptul că în timpul studiilor lor nu au avut ocazia de a analiza cele două diamante celebre, dar explică faptul că diamantele pe care le-au folosit prezintă caracteristici similare. În acest fel, descoperirile realizate ar trebui să fie adevărate și pentur Hope și Cullinan.

Diamantul Hope are o lungă istorie tumultoasă, de-a lungul timpului ajungând în posesia mai multor capete încoronate. Istoricii mai explică faptul că unele perioade ale existenței acestuia printre care se numără și condițiile în care a fost descoperit au rămas în continuare necunoscute. Totuși, cel mai probabil piatra prețioasă din care a fost tăiat acest diamant a fost descoperită în India.