Home » Știință » Cercetătorii chinezi au descoperit un material care ar putea explica ”originea vieții”

Publicat: 22.11.2020

Materialul a fost identificat în rocile de pe fundul oceanului și este bogat în carbon.

Oamenii de știință chinezi au anunțat că au descoperit recent ceea ce au descris ca fiind „detalii interesante în roca de adâncime” care ar putea oferi o nouă și mai bună înțelegere a originii vieții. Mai exact, cercetătorii au examinat „compușii cu conținut ridicat de carbon”, pentru a căuta ce forme vii au fost implicate în formarea lor sau un indiciu probabil al unei rezerve de petrol, notează The Science Times.

În urma analizelor, cercetătorii nu au găsit nimic, nici măcar o singură urmă de bacterii. În urma unei investigații a tuturor explicațiilor probabile, oamenii de știință au sugerat că materialele organice ar fi putut avea origini anorganice și că roca le-a creat.

O descoperire neobișnuită

În studiul publicat recent, profesorul Pang Peng Xiaotong, de la Institutul de Științe și Inginerie a Mării Adânci, a explicat că roca neobișnuită recuperată de la 6,5 kilometri față de suprafața Oceanului Pacific, ar putea crea „primele elemente de bază pentru originea vieții”.

După cum explică în studiul lor, eșantionul analizat aparținea unei familii de roci numite „serpentinită”, formată în urma mișcărilor tectonice, unele dintre ele în mantaua terestră. În esență, această rocă are un număr considerabil de pori, la doar câțiva „nanometri lățime”. Potrivit lui Peng și colegilor săi, structura sa distinctă ar putea oferi nenumărate camere mici pentru reacții chimice între oxigen, dioxid de carbon și atomi de hidrogen pentru a forma compuși organici sub o anumită căldură și presiune.

Cu toate acestea, potrivit profesorului de geologie Lu Hongbo, dovezile aduse de acest studiu sunt insuficiente. Singurul acord în comunitatea științifică despre originea vieții este că a avut loc după apariția apei, a spus Lu.