Home » Stiinta » Ultimii doi rinoceri albi nordici din lume, soluția pentru salvarea speciei. Embrionii lor sunt gata să fie implantați într-o mamă surogat

Andreea Laciu 01.28.2021

Embrionii prelevați de la ultimii doi rinoceri albi nordici din lume sunt pregătiți să fie implantați într-o mamă surogat, folosind fertilizarea in vitro. Este un pas uriaș pentru salvarea acestei specii pe cale de dispariție.

Din păcate, ultimul mascul din această specie, Sudan, a murit în luna martie a anului 2018. Decesul lui a însemnat că ultimele exemplare au rămas două femele: Najin (mama) și Fatu (fiica).

Atunci, oamenii de știință au pus la cale un plan deosebit de curajos care să salveze soarta rinocerilor albi nordici. Au prelevat ovulele de la cele două femeie, apoi le-au inseminat artificial, folosind sperma înghețată de la masculii decedați în trecut, conform IFLScience.

Care este următorul pas ca să fie salvați ultimii doi rinoceri albi nordici din lume

Din fericire, în luna august a anului 2019, cercetătorii au reușit să creeze doi embrioni viabili. În luna decembrie, 2019, au reușit să obțină un al treilea embrion.

Acum, o echipă internațională, formată din specialiști din domeniu, au anunțat crearea a încă doi embrioni, astfel că sunt acum 5 șanse pentru salvarea speciei. Următorul pas este identificarea unor mame surogat dintre rinocerii albi sudici.

Este un pas uriaș în planul pe termen lung al cercetătorilor. Rinocerii albi nordici sunt o sub-specie a rinocerilor albi, alături de frații lor sudici. Trăiau odinioară pe pământurile și Estul și Centrul Africii. Din păcate, ani întregi au căzut pradă braconierilor, iar o altă parte dintre animale au fost ucise în timpul războaielor civile din zonă. Acești factori au devastat specia, fiind considerată acum la un pas de dispariție totală.

Najin și Fatu aparțin Safari Park Dvůr Králové din Cehia, dar sunt găzduite în Kenya, la Ol Pejeta Conservancy. Cele două femele sunt două dintre cele mai bine păzite animale din lume.

Primii trei embrioni au fost colectați în 2019, apoi au fost inseminați cu spermă de la ultimii doi masculi: Suni, care a murit în anul 2014, și de la Sudan. Cercetătorii au vrut să obțină mai mulți în anul care a trecut, dar au întâmpinat dificultăți din cauza pandemiei.

Vă invităm să citiți și: