Home » Știință » Cum alimentează câmpurile magnetice o gaură neagră supermasivă?

Cum alimentează câmpurile magnetice o gaură neagră supermasivă?

Publicat: 05.03.2022

O gaură neagră din centrul unei galaxii joacă un rol cheie în moartea galaxiei, consumând praful și gazele din jur, nefiind lăsată suficientă materie în urmă pentru formarea stelelor.

Teoriile au susținut că, câmpurile magnetice ar putea ajuta gravitația în alimentarea găurilor negre, împingând materia în direcția lor. Cu ajutorul observațiilor efectuate de Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy, sau SOFIA, aceste teorii au fost acum confirmate.

Prin cartografierea formei câmpurilor magnetice din regiunea centrală a NGC 1097, o galaxie spirală, cercetătorii au descoperit că aceste câmpuri magnetice ajută la direcționarea prafului și a gazului către gaura neagră supermasivă din centrul galaxiei, notează SciTechDaily.

Gravitația ajută o gaură neagră să se hrănească cu materia din galaxia gazdă

„Pentru prima dată, putem să analizăm efectul câmpului magnetic în formarea stelelor, totul cu ajutorul SOFIA, iar spre centrul galaxiei, cu ajutorul observațiilor radio polarimetrice „, a declarat Enrique Lopez-Rodriguez, autorul principal al studiului, publicat în The Astrophysical Journal.

NGC 1097 are o regiune de formare stelară intensă spre centrul său, cunoscută sub numele de inel de explozie stelară. Astfel, echipa a folosit SOFIA pentru a cerceta regiunile dense care fuzionează în inelul de explozie stelară.

Cercetătorii au descoperit o diferență izbitoare în ceea ce privește morfologia câmpurilor magnetice între cele două regiuni. Observațiile SOFIA arată câmpul magnetic care alimentează materia în inelul de explozie stelară, în timp ce observațiile radio arată câmpul magnetic care intră în spirală în centrul galaxiei, alimentând gaura neagră supermasivă.

Câmpurile magnetice direcționează praful și gazul către gaura neagră

Cu toate acestea, în ciuda acestei diferențe izbitoare, cele două sunt conectate. Studiul dovedește cum câmpurile magnetice din galaxie ajută la livrarea de gaz și praf către gaura neagră din centrul acesteia. Astfel, câmpurile la scară largă canalizează materia către inelul de explozie stelară din regiunile sale interioare, iar din inelul de explozie stelară, mai adânc către gaura neagră, unde aceasta poate devora materialul.

Acest lucru confirmă faptul că nu doar gravitația ajută o gaură neagră să se hrănească cu materia din galaxia sa gazdă, ci și câmpurile magnetice joacă un rol important.

Această primă observație a câmpurilor magnetice care hrănesc găurile negre ajută la găsirea unor răspunsuri la întrebări esențiale despre modul în care galaxiile evoluează și, în cele din urmă, mor.

Cercetătorii au reconstituit o galaxie pitică antică, distrusă de Calea Lactee în urmă cu miliarde de ani

Cea mai mare galaxie observată vreodată. Astronomii cred că va continua să se extindă

„Inima” galaxiei Calea Lactee, așa cum nu am mai văzut-o până acum. Ce dezvăluie noi imagini?

O gaură neagră uriașă care „naște” stele, descoperită într-o galaxie din apropiere