Home » Știință » O fotografie uimitoare cu Pământul și Luna, surprinsă de nava spațială Lucy de la NASA

Credit foto: NASA/Goddard/SwRI
Publicat: 29.10.2022

Nava spațială Lucy de la NASA a fotografiat Pământul în data de 15 octombrie 2022, în timpul unei secvențe de calibrare de la o distanță de 620.000 de kilometri.

În colțul din stânga sus al imaginii poate fi văzut situl arheologic Hadar, Etiopia, locul în care a fost găsită scheletul extrem de bine conservat al unui strămoș uman, vechi de 3,2 milioane ani, după care a fost numită și nava spațială.

Lucy este prima misiune care va explora asteroizii troieni ai lui Jupiter, o populație antică de „fosile” de asteroizi care orbitează în jurul Soarelui la aceeași distanță ca Jupiter.

De ce survolează nava spațială Lucy Pământul?

Pentru a ajunge la acești asteroizi îndepărtați, traiectoria navei spațiale include trei manevre de asistență gravitațională din partea Pământului, potrivit NASA.

Imaginea cu Pământul a fost făcută cu sistemul Terminal Tracking Camera (T2CAM) al lui Lucy, o pereche de camere identice responsabile cu monitorizarea asteroizilor în timpul survolărilor de mare viteză ale navei spațiale. Sistemul T2CAM a fost conceput, construit și testat de Malin Space Science Systems, iar Lockheed Martin a integrat T2CAMs pe nava spațială și le administrează.

Pământul și Luna, de la 1,4 milioane de kilometri depărtare

La data de 13 octombrie 2022, nava spațială Lucy a surprins o altă imagine, de data aceasta cu Pământul și Luna, de la o distanță de aproape 1,4 milioane de kilometri. Imaginea a fost făcută în timpul secvenței de calibrare pe măsură ce nava spațială se apropia de Pământ pentru prima dintre cele trei manevre de asistență gravitațională.

Aceste survolări cu Pământul îi permit lui Lucy să ajungă la viteza necesară pentru a ajunge la asteroizii troieni. În timpul călătoriei sale de 12 ani, nava spațială Lucy va zbura pe lângă un număr record de asteroizi și va studia diversitatea acestora, căutând indicii pentru a înțelege mai bine formarea Sistemului Solar. Imaginea cu Pământul și Luna a fost făcută, de asemenea, cu sistemul Terminal Tracking Camera (T2CAM).

Nava spațială Lucy, lansată în 2021, trece astăzi pe lângă Pământ

Un astronaut a surprins o priveliște ireală cu Pământul de la bordul Stației Spațiale Internaționale

Ar putea extratereștrii să-și dea seama că Pământul este locuit? Un nou studiu a încercat să afle tocmai asta

Test de cultură generală. Care este cel mai abundent gaz din atmosfera Pământului?