Home » Știință » Test de cultură generală. Care este cel mai abundent element din Univers?

Test de cultură generală. Care este cel mai abundent element din Univers?

Publicat: 01.09.2023

Totul din jurul nostru este alcătuit din diferite și diverse elemente, dar care este de fapt cel mai abundent element din Univers?

Cel mai abundent element din Univers este hidrogenul, care reprezintă aproximativ trei sferturi din toată materia. Heliul reprezintă cea mai mare parte din restul de 25%. Oxigenul este al treilea element ca abundență. Toate celelalte elemente sunt relativ rare.

Compoziția chimică a Pământului este destul de diferită de cea a Universului. Cel mai abundent element din scoarța terestră este oxigenul, reprezentând 46,6% din masa Pământului.

Care este cel mai abundent element din Univers?

Siliciul este al doilea cel mai abundent element (27,7%), urmat de aluminiu (8,1%), fier (5,0%), calciu (3,6%), sodiu (2,8%), potasiu (2,6%) și magneziu (2,1%), notează Thought Co.

Aceste opt elemente reprezintă aproximativ 98,5% din masa totală a scoarței terestre. Desigur, scoarța terestră este doar porțiunea exterioară a Pământului. Cercetările viitoare ne vor spune mai multe despre compoziția mantalei și a nucleului.

Carbonul este al doilea cel mai abundent element

Cel mai abundent element din corpul uman este oxigenul, reprezentând aproximativ 65% din greutatea fiecărei persoane. Carbonul este al doilea cel mai abundent element, reprezentând 18% din organism.

Deși aveți mai mulți atomi de hidrogen decât de orice alt tip de element, masa unui atom de hidrogen este mult mai mică decât cea a celorlalte elemente, astfel încât abundența sa se situează pe al treilea loc, cu 10% din masă.

O gaură neagră de mărimea unei stele emite semnale radio pe care astronomii nu le pot explica