Se apropie demitizarea formulelor magice?

Se apropie demitizarea formulelor magice?
Publicat: 10.07.2007
Placerea si vointa de a simti prin fum (perfumum in latina, ea insasi o denumire metaforic volatila), de a adulmeca efluviile rare si sofisticate sunt departe de a se evapora: doar in Franta apar, anual, 400 de parfumuri noi.

Bul­bul centralizeaza informatia olfac­tiva, permitandu-ne, intr-o prima faza, sa asociem un anumit miros cu o imagine. Aceasta informatie este transmisa in cel de-al doilea segment, cel asa-zis constient, situat in cortex, care recunoaste mirosurile si elabo­reaza, de-a lungul intregii noastre vieti, un adevarat catalog olfactiv. Biologic, nimic nu deosebeste nasul unui parfumier de cel al unui individ oarecare. Potrivit specialistilor, diferenta este data de antrenament, de exercitii repetate in nenumarate randuri. Potrivit estimarilor recente, in momentul acesta nu exista in lume decat 400-500 de „nasuri“ creative, dintre care jumatate isi au salasul in Franta. Potrivit lui Jean-Michel Duriez, creator la firma Jean Patou, „parfumul se naste dintr-o intuitie sau din memoria olfactiva a parfumierului si reprezinta interpretarea unei amin­tiri placute sau a unei idei abstracte. Prin urmare, procesul de inventare a unui parfum tine mai degraba de creatia artistica decat de stiinta.“

FACTS


Nenumitele minuni de langa noi

Palmaresul celor mai ridicate vanzari
Franta
Parfumuri pentru femei:
Angel (Thierry Mugler/Clarins), No 5 (Chanel), J’Adore (C. Dior/LVMH).
Parfumuri pentru barbati: Le Male (J.P. Gaultier/Shisheido), Eau Sauvage (C. Dior/LVMH), Azzaro (L. Azzaro/Clarins).

Europa
Parfumuri pentru femei:
No 5 (Chanel), Angel (Thierry Mugler/Clarins), J’Adore (C. Dior/LVMH).
Parfumuri pentru barbati: Le Male (J.P. Gaultier/Shisheido), Acqua di Gio Homme (Armani/L’Oréal), Cool Water (Davidoff/Lancaster).

Statele Unite
Parfumuri pentru femei:
Beautiful (E. Lauder), Happy (Clinique/E. Lauder), Pleasures (E. Lauder).
Parfumuri pentru barbati: Acqua di Gio Homme (Armani/L’Oréal), Polo Blue (Ralph Lauren/L’Oréal), Eternity for Men (Calvin Klein/Unilever).

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase