Home » Știință » Gadgeturile anului 2010

Gadgeturile anului 2010

Publicat: 06.10.2006
Mai mult ca oricand, omul secolului XXI pare dornic sa se distreze. Creatorii de gadgeturi se intrec in a ne oferi „jucarii“ pentru adulti, fie ca e vorba de vehicule nemaivazute, fie de jocuri de sah cu laser sau de echipamente capabile sa ne teleporteze in lumea virtuala.

Laser si… mat!
Sahul clasic ti se pare batranesc? Incearca Deflexion, un joc de strategie asemanator, dar care iti pune la incercare abilitatea de a dirija un fascicul laser. Suprafata este impartita in careuri pe care sunt asezate prisme in doua culori, corespunzatoare fiecarui jucator. Aceste piese au unele suprafete mate, iar altele de tip oglinda si pot fi deplasate dupa anumite reguli. Jucatorii declanseaza pe rand cate un fascicul laser. Cand raza intalneste o suprafata mata, prisma respectiva este eliminata de pe tabla. Scopul este ca raza luminoasa sa atinga Faraonul, piesa esentiala, dupa ce se reflecta succesiv pe suprafetele prismelor, fapt ce inseamna victorie.

Prin forta mintii
Pana acum s-au facut multe glume pe seama inteligentei fotbalistilor. A venit momentul razbunarii, o data cu Mindball, un joc cu mingea in care nu se foloseste absolut nici un muschi, ci doar creierul. Fiecare jucator poarta pe frunte o banda cu senzori care inregistreaza activitatea cerebrala, in special undele alfa si theta, intense in momentele de relaxare. Senzorii sunt conectati la un dispozitiv care antreneaza o bila aflata pe masa. Cu cat este jucatorul mai linistit, cu atat devine mai capabil sa deplaseze, prin forta mintii, bila spre adversar si astfel sa castige.

Frigiderul vorbeste
In loc sa mazgalesti mesaje pe post-it-uri lipite pe frigider, mai bine le inregistrezi. Nu, nu e nevoie de cine stie ce reportofon sofisticat, ci de niste bumbi magnetici. Apesi bumbul, sporovaiesti timp de maximum 30 de secunde mesaje de genul „Ia tu paine, ca eu n-am timp“ si pleci. Cine vrea sa asculte indicatiile tale pretioase apasa la randu-i pe buton.

Cip in carne
Si pentru ca tot e la moda piercing-ul, Verichip Corporation a produs un cip din sticla rezistenta care poate fi implantat fara mare bataie de cap sub piele, dupa ce a fost alimentat cu date personale confidentiale. Printr-o minuscula antena, el trimite informatii catre diverse echipamente de plata. Faci un anumit gest si cipul achita imediat nota la restaurant sau cumparaturile la supermarket.

Ciclop multimedia
Cu un ochi la realitatea inconjuratoare, cu altul in realitatea virtuala. E perfect posibil, in momentul in care iti asezi pe cap acest gadget, o combinatie de casti cu un miniecran video cuplat la un player multimedia. Odata pornit, ecranul ruleaza in fata ochiului diverse informatii. De pilda, in timp ce in urechi iti rasuna o melodie, pe monitorul-monoclu apare clipul video al respectivei piese.

Telefon de hartie
Telefonul mobil al viitorului ar putea arata asa: piesa principala o va constitui asa-numita hartie electronica, un ecran extrem de subtire si flexibil pe care se vor afisa pagini web sau imagini ale celor cu care intram in videocall. Odata convorbirea incheiata, ecranul se va rula, iar telefonul va ajunge la dimensiuni minime.

FACTS


Plonjon

Ecranul concav Visionstation pare a fi visul oricarui gamer. Imaginea afisata capata caracteristici exceptionale, datorita suprafetei curbate. Rezultatul? Iluzia plonjarii in imagine. Poate fi folosit deopotriva ca simulator pentru antrenarea pilotilor si pentru vizionarea de filme artistice sau documentare. Pretul este echivalent cu cel al unei masini de clasa medie.

Omul paianjen

Un dispozitiv de creat vid, legat la patru „ventuze“. Aceasta este noua solutie pentru escalade, deocamdata in stadiul de prototip. Asezi ventuza pe perete, creezi vid intre cele doua suprafete si te catari…

Ideea le apartine cercetatorilor de la Institutul de Arte Vizuale din Stuttgart si a primit numele de cod Gekkomat.

EXPERTS


Parerea specialistului

Avalansa de gadgeturi – dintre care unele cu o utilitate discutabila – poate crea o imagine de frivolitate a lumii actuale, lume in care goana dupa profit determina unele companii sa ne induca nevoi de consum artificiale. In fapt, omul descopera ca, indiferent de varsta, nu inceteaza niciodata sa fie copil. Nu in sensul patetic-lacrimogen, ci in cel al nevoii de a experimenta, de a se distra, de a-si construi propriile lumi, in care aventura la extrem sa fie posibila.

Lumile virtuale si-au cucerit in civilizatia actuala un loc principal, fie ca e vorba de jocuri video, de continut multimedia sau de videocall. Gustam virtualul cu mare pofta pentru ca suntem indopati cu lumi fantastice de mici. In definitiv, primii monstri infricosatori nu au fost creati de programatorii de electronic games, ci de autorii anonimi ai basmelor cu balauri.

Un aspect important in acest univers exploziv al gadgeturilor este si aparitia unor creatii pur mecanice, fara cip sau soft, uimitoare vehicule sau dispozitive pentru deplasarea pe suprafete dificile.

Tags:
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase