Home » D:News » Creierul uman are “superviteza” de reactie

Creierul uman are “superviteza” de reactie

Publicat: 04.08.2009
Creierul uman poate reactiona si isi poate rearanja conexiunile interne pentru a se adapta noilor situatii. “Tocmai asta este rolul sau”, vor spune multi. Insa acum cercetatorii au inregistrat o adaptare a creierului mult mai rapida decat este posibil din punct de vedere fizic pentru realizarea de noi conexiuni, indicand existenta uneor retele cerebrale ascunse sau a unui alt tip de sistem de interactiune automata care permite reprogramarea rapida.

Neurologii de la MIT au studiat efectele de depreciere ale unor mecanisme nervoase intalnite in cazul victimelor unor avarii cerebrale. “Sindromul membrelor fantoma” este deja bine cunoscut, reprezentand reactia creierului la semnale transmise de un membru (brat, picior) care a fost amputat. Cercetatorii au fost capabili sa investigheze acest fenomen studiind felul in care cortexul vizual gestioneaza punctul mort al fiecarui ochi – o regiune oculara in care simtul vizual lipseste.

In urma experimentelor, s-a constatat ca creierul adopta abilitatea necesara functionarii mecanismului din alte regiuni si o canalizeaza in puncul mort in numai cateva secunde. Cercetatorii au relationat acest rezultat cu ideea de “senzatii referentiale”, atunci cand creierul recartografiaza semnale de la parti de corp existente pentru a le canaliza acolo unde acestea nu mai exista. Experimentele cu pacienti suferinzi de atacuri cerebrale care si-au pierdut permanent o parte din simtul vizual au oferit aceleasi rezultate: preluarea de informatii din nervii ramasi in zonele neafectate.

Sigur ca vederea nu este la fel ca partile corpului, dar ideea este similara: modul in care neuronii se adapteaza pentru a gestiona lipsa de informatii si cum pot ingloba datele de la alte parti de trup cu o viteza incredibila.

Sursa: Dailygalaxy