Home » Timp Liber » NASA exploreaza spatiul cu ajutorul jocurilor video. Cum poate deveni aceasta simpla tehnologie un adevarat ’salt urias pentru omenire’ – Smart Nation

09.02.2013
Scris de Smart Nation
Stim cu totii ca modul cel mai placut prin care invatam ceva nou este prin joc. Solutia este si mai buna atunci cand vrem sa invatam ceva destul de complicat, cum ar fi astronomia sau informatiile despre alte planete.

NASA a realizat un joc video care permite celor interesati sa controleze, virtual, robotelul Curiosity, aflat pe Marte.

Interesanta idee vine dupa ce NASA a oferit unei jurnaliste posibilitatea de a transmite in direct de pe Marte, utilizand imagini prin satelit cu Planeta Rosie.

Astfel, Winda Benedetti, de la NBC, s-a trezit chiar in Craterul Gale, alaturi de Curiosity. Totul a fost posibil la centrul expozitional Penny Arcade din Seattle, in anul 2012. In cadrul acestei expozitii, vizitatorii au aflat ca NASA foloseste tehnologia din jocuri pentru a controla robotii din spatiu sau de pe alte planete.

Revenind la NASA, Jeff Norris, director in cadrul Jet Propulsion Laboratory, a precizat ca agentia spatiala foloseste tehnologia din saptele jocurilor video pentru a cerceta mai eficient spatiul, iar aceste jocuri sunt cheia pentru viitorul explorarii spatiale.

De cealalta parte, jocurile ii ajuta pe oameni sa inteleaga mai bine ce se intampla in spatiu sau pe alte planete si le ofera chiar iluzia ca participa la aceste cercetari. Unul din jocuri se numeste Mars Rover Landing si este conceput pentru consola Xbox 360. Cei interesati de domeniu pot incerca de asemenea jocurile Free Drive sau Gale Crater.

Aici gasiti toate aceste jocuri concepute de NASA: http://mars.jpl.nasa.gov/explore/

Tehnologia folosita in jocuri de acest fel este foarte utila in special pentru modul in care sunt controlati, de la Terra, robotii care ajung pe alte planete, scrie BigFishGames.com.

Astfel, reconstituirea unui mediu artificial si rezolvarea unor situatii dificile care apar aici sunt mai mult decat o provocare pentru jucator, pot fi, cu adevarat, un salt urias pentru omenire.

Citeste si  De la ucenici la genii

Smart Nation este platforma unde tehnologia va inspira pe voi toti. Sa va imaginati, sa inovati, sa creati!

Intra pe SmartNation.ro daca vrei sa fii informat in legatura cu noile gadget-uri, dar si pentru a putea afla cum functioneaza, ce fac si cum iti pot imbunatati viata de zi cu zi.