Home » Timp Liber » Jocul dincolo de pixeli si programare – Smart Nation

Jocul dincolo de pixeli si programare – Smart Nation

Jocul dincolo de pixeli si programare – Smart Nation
Publicat: 04.09.2013
Scris de Cristian Badea

In ultimii ani, conceptul de casual gaming a fost disputat intr-o oarecare masura. Este mentionat in descrierea atator jocuri, incat notiunea este usor ambigua. Insa, daca luam in considerare toate utilizarile termenului casual putem identifica unele elemente definitorii pentru aceste jocuri.

  • regulile si obiectivele trebuie sa fie clare
  • jucatorii trebuie sa poata sa atinge rapid un nivel ridicat de competenta
  • adaptarea la stilul de viata si la programul jucatorilor
  • conceptul jocului este inspirat din viata reala, devenind astfel familiar, usor de recunoscut

 

A derivat din Solitaire

Se poate spune ca aceste casual games dateaza din 1990 cand Microsoft integra Solitaire in Windows. Mouse-ul, desi aparut in 1981, nu a cunoscut o larga utilizare pana la sfarsitul anilor ’80. Multi inca se obisnuiau/familiarizau cu ideea de a da click pentru a naviga printr-o interfata grafica. Pe masura ce Microsoft pregatea lansarea Windows 3.0., se cautau aplicatii care sa obisnuiasca oamenii sa utilizeze mouse-ul si sa ii aduca mai aproape de sistemul de operare. Au gasit calea prin Windows Solitaire, putand fi considerat cel mai utilizat joc din lume. Din punct de vedere al partidelor jucate, al orelor consumate (timpului alocat) si al numarului de jucatori, Windows Solitaire a devansat orice alt joc, de la Doom la Grand Theft Auto. Potrivit programatorilor desemnati in a crea o noua versiune a jocului pentru Windows Vista, Windows Solitaire este cea mai utilizata aplicatie Windows.

 

Mecanismul jocului

Game designer-ul are o serie de atributii in procesul de dezvoltare al unui joc. El stabileste si monitorizeaza directia creativa a jocului de la stadiul de idee pana in faza de lansare. Precum un regizor de film, si game designerul este responsabil pentru stabilirea si mentinerea liniei creative, lucrand indeaproape cu artistii, programatorii si producatorii, pentru a lansa un joc. Aici regasim sarcini specifice de la brainstorming asupra conceptelor, pana la stabilirea regulilor si stadiilor jocului.

 

Sarcinile game designer-ului:

In mare, game designer-ul este responsabil de conceptul si viziunea unui joc. Insa ceea ce face parte efectiv din munca sa zilnica se traduce prin:

  • munca in echipa
  • identificarea conceptului
  • stabilirea regulilor
  • precizarea specificatiilor jocului si aplicatiei
  • asistarea implementarii
  • testarea jocului
  • slefuirea/imbunatatirea conceptului
  • stabilirea nivelurilor jocului

 

Citeste continuare pe SmartNation.ro

 

 

Smart Nation este platforma unde tehnologia va inspira pe voi toti. Sa va imaginati, sa inovati, sa creati!

 

Intra pe SmartNation.ro daca vrei sa fii informat in legatura cu noile gadget-uri, dar si pentru a putea afla cum functioneaza, ce fac si cum iti pot imbunatati viata de zi cu zi. 

 

 
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente