Home » Timp Liber » Fabrica de jocuri

Fabrica de jocuri

Publicat: 22.06.2006
Intr-o cladire veche de mai bine de un secol, situata in centrul vechi al Bucurestiului, cateva zeci de tineri nascocesc jocuri pentru telefoanele mobile, pe care apoi le vand in toata Europa de Vest. Patronul lor se afla la Los Angeles, se numeste Electronic Arts si este cel mai mare producator mondial de video games.

Revista Descopera a fost invitata sa vada pe viu procesul de productie, in care stiinta rece a programatorilor se imbina artistic cu imaginatia debordanta a graficienilor. Rezultatul: jocurile care ruleaza pe micile ecrane ale telefoanelor mobile, jocuri capabile sa ne transporte, in momentele de plictiseala, in lumi virtuale.
Orice studio de dezvoltare de jocuri este format din trei entitati puternice: game design, grafica si programare. In cele mai multe cazuri, sunetul este creat in studiouri specializate.
Pentru ca jocurile nu sunt, in esenta, altceva decat povestiri bazate pe imagini, creatia din domeniu se aseamana pana la suprapunere cu cea din cinematografie.

Astfel, game designerul poate fi asimilat, intr-o anumita masura, cu scenaristul: produce conceptul jocului si scrie un scenariu in care toata actiunea este prezentata in amanunt.
Acest creator de lumi este, totodata, regizor: el imagineaza povestea, o promoveaza, convinge intreaga echipa de atractivitatea ei si are grija ca story-ul sa se materializeze in produsul final â?? jocul. In plus, game designerul stabileste regulile povestii, creeaza obstacole ce trebuie depasite in sistemul de reguli impus si are grija ca jocul sa-l rasplateasca pe jucator pentru timpul investit. Altfel spus, sa-i dea satisfactia de a fi invingator. 

Fiecare joc are si un producator, care organizeaza realizarea lui si hotaraste cum trebuie rezolvate problemele aparute.
Virtual fiind, universul jocului trebuie creat de la zero. Aceasta misiune ii revine programatorului, care trebuie sa scrie povestea criptata a intregii actiuni si sa furnizeze inteligenta artificiala capabila sa sustina actiunea.

Am ajuns la stadiul in care lumea virtuala are regulile gata stabilite. Acum, ea trebuie sa capete substanta, forma, culoare. Este misiunea graficianului, care deseneaza fundaluri, peisaje, personaje si le anima.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase