Home » Timp Liber » (P) Grolsch a oprit timpul in loc pentru 14 experimentalisti in Experience Hotel

Publicat: 20.06.2012
14 experimentalisti decid sa accepte provocarea Grolsch. Acestia au fost dusi intr-o locatie nestiuta de ei, undeva in Muntii Bucegi, in apropierea satului Rau Alb. Acolo li s-au luat toate obiectele care masoara timpul si cu care ar fi putut intra in contact cu lumea din exterior. Ideea? Grolsch a dorit sa aduca o noua abordare conceptului de creativitate.

La inceputul lunii mai, Grolsch a creat Experience Hotel, un spatiu in care timpul nu a existat si in care cei 14 experimentalisti si-au testat creativitatea pe parcursul a aproape patru zile.

Ilustratorul Ana Botezatu, realizatorul de programe la Radio Guerrilla Bogdan Serban, jurnalistii Cristian Neagoe, Cristian Lupsa, Vlad Tausance si Vlad Ursulean, artistul Doru Trascau, pictorul Dan Ungureanu, cofondatorul Artskul Georgiana Toea, cofondatorul revistei TATAIA Ioana Cotulbea, actrita Ioana Blaj, cantareata de jazz Luiza Zan, editorul LOVE ISSUE Constantin Nimigean si coregrafa Madalina Dan au format grupul de experimentalisti prin intermediul caruia Grolsch a incercat sa descopere cum poate influenta timpul creativitatea umana.

Grolsch Experience Hotel a fost, de fapt, o cabana transformata intr-un spatiu din afara timpului, astfel incat zgomotele sau lumina zilei sa nu o patrunda. Aceasta a fost gazda experientelor creative la care au fost supusi participantii.

Scopul proiectului a fost acela de a vedea in ce masura se schimba granitele creativitatii umane atunci cand aceasta nu este limitata de factorul timp. Imagini din timpul experimentului, dar si observatiile participantilor si ale celor doi cercetatori ai proiectului au fost incluse in documentarul „Grolsch Experience Hotel”.

Una dintre concluziile la care au ajuns cercetatorii, Dan Petre si Mugur Ciumageanu, a fost ca in spatele fiecarui om digital sta un om analogic, care in lipsa elementelor specifice lumii digitale, acesta se poate deschide relatiilor si creativitatii. Asftel, ticul de a cauta in permanenta telefonul mobil disparuse dupa prima zi petrecuta in Grolsch Experience Hotel, oferind mai mult timp creativitatii. La sfarsitul experimentului, unul dintre participanti a spus ca daca ar avea de ales, ar prefera sa traiasca fara timp.

Va invitam sa aflati mai multe detalii despre experimentul Grolsch vizitand www.experimentalist.ro.