Home » Cultură » Grădina Otrăvitoare Alnwick, locul în care se regăsesc 100 de specii de plante toxice: ”Este un afrodisiac incredibil, până te omoară”

Publicat: 01.10.2016
Alnwick Garden este una dintre cele mai mari atracţii turistice din nordul Marii Britanii. Vizitatorii pot admira plantele colorate, trandafirii frumos mirositori şi fântânile arteziene. Însă în spatele porţilor negre de fier vizitatorii nu au voie să se oprească şi să adulmece mireasma plantelor.

În 1995, Jane Percy a devenit ducesă de Northumberland, un comitat din nord-estul Marii Britanii care se întinde până la graniţa cu Scoţia. Împreună cu titlul, ducesa a primit castelul Alnwick (castelul în care au fost filmate primele două serii din Harry Potter). După ce familia s-a mutat în castel, soţul lui Percy a rugat-o să facă ceva cu grădina.

,,Cred că soţul s-a gândit că plantatul cătorva trandafiri o va ţine ocupată pe ducesă,” a declarat aceasta. Însă Percy nu s-a oprit la câţiva trandafiri. În 1996 l-a angajat pe arhitectul Jacques Wirtz să o ajute să redecoreze grădina Alnwick. Astăzi, grădina se întinde pe cinci hectare, atrăgând peste 600.000 de vizitatori anual, fiind cea mai populară atracţie din nordul ţării.

,,Am realizat că pot crea ceva măreţ cu ajutorul echipei potrivite,” a declarat ducesa. De asemenea, aceasta ştia că are nevoie de o idee nouă nemaiîntâlnită în alte grădini din Marea Britanie. ,,Dacă construieşti ceva mai ales pentru a atrage turiştii, trebuie să fie unic,” a adăugat ea.

Ducesa s-a gândit să includă o gamă variată de plante medicinale, însă o călătorie în Italia i-a schimbat planurile. După ce a vizitat infama grădină otrăvitoare a familiei de Medici, ducesa a devenit interesată de ideea realizării unei grădini otrăvitoare.  ,,M-am gândit că ăsta ar fi un lucru care le-ar stârni interesul copiilor. Copiii nu sunt interesaţi de faptul că aspirina provine din rădăcina unei plante. Mult mai interesant este modul în care o plantă te poate ucide şi ce simţi înainte să mori,” a declarat ducesa.

Ducesa a decis să adune plante otrăvitoare pentru noul său proiect. În timp ce a ales cele 100 de specii pentru grădină, singurul criteriu al ducesei a fost ca planta să spună o poveste bună.

Din cauza ,,calităţilor” otrăvitoare ale plantelor, vizitatorilor Grădinii Otrăvitoare le este interzis să miroasă, să atingă sau să guste plantele. Unii vizitatori sunt uimiţi de faptul că gardul viu de dafin este extrem de toxic. În timpul vizitelor, ducesa a auzit poveşti despre oameni care transportau în maşină dafin către groapa de gunoi şi au adormit la volan din cauza gazelor toxice pe care le emit ramurile.

Ca parte a ”programului educaţional”, ducesa a cultivat în grădină plante precum canabisul sau cocaina ,,Este un mod prin care îi învăţăm pe copii fără ca ei să-şi dea seama”. Una dintre plantele preferate ale ducesei este Brigmansia, din familia Solanales, care creşte în Africa de Sud. Ea a afirmat că ,,este un afrodisiac incredibil, până te omoară”. Deseori aceasta ţine pe masă o floare a plantei din care pune o cantitate mică de polen în ceai, pentru a-i oferi o senzaţie asemănătoare cu cea a LSD-ului.

Sursa:Smithsonian Magazine