Home » D:News » Veriga lipsa a mamutilor a fost descoperita

Veriga lipsa a mamutilor a fost descoperita

Publicat: 02.09.2008
Un craniu de mamut, catalogat de experti drept „extrem de rar”, a fost descoperit in sudul Frantei, in regiunea Auvergne, anunta BBC News.

Se spera ca descoperirea arheologilor francezi sa aduca lumina asupra acestor uriase mamifere disparute, cu atat mai mult cu cat, in prezent, nu au fost scoase la lumina decat extrem de putine exemplare complete.

„Craniul mamutului este intact si putem spune ca este perfect conservat. Animalul avea in jur de 35 de ani atunci cand a murit. Mai mult, mamutul descoperit face parte din specia Mammuthus trogontherii, sau mamutul de stepa, specia care a trait in urma cu 400.000 de ani si care reprezinta unul din pasii in evolutia acestor mamifere impunatoare”, sustin paleontologii Frederic Lacombat si Dick Mol. Specimenul este cu atat mai important cu cat reprezinta o intreaga etapa evolutionala intre mamutul sudic si mamutul lanos, ultima specie cunoscuta de mamut.

In prezent, echipa de cercetaori francezi intentioneaza sa ridice de la sol si sa transporte craniul urias la Muzeul Crozatier din Le Puy-en-Velay, acolo unde vor avea loc cele mai ample studii asupra ramasitelor.

Sursa:BBC