Home » D:News » NASA incepe experimentele nucleare pe Luna

NASA incepe experimentele nucleare pe Luna

Publicat: 23.09.2008
Exploziile nucleare din viitorul apropiat s-ar putea efectua pe Luna, in cazul in care NASA va reusi sa construiasca un reactor de fisiune nucleara pe viitoarea sa baza de pe satelitul natural al Pamantului, anunta FoxNews.

Un astfel de sistem de alimentare energetica prin fisiune nucleara va putea genera pana la 40 de kilowati si va da fiecarui avanpost lunar o cantitate de energie suficienta pentru a alimenta 8 locuinte de pe Terra. NASA va construi acest reactor lunar in sprijinul astronautilor care vor avea astfel o sursa de alimentare cu energie in cadrul zborurilor spre Marte.
“Problema cu o statie de alimentare cu energie situata pe Luna este cea legata de intuneric. Indiferent unde va fi construita centrala respectiva, acesta poate ramane in intuneric total pentru perioade de circa 14 zile. In schimb un reactor atomic va oferi multe avantaje si va putea produce energie indiferent de prezenta luminii solare pe Luna” declara Lee Mason, inginer in cadrul NASA’s Glenn Research Center din Cleveland, Ohio.
Expertii americani lucreaza la conceperea unui reactor care sa functioneze ingropat in solul lunar denumit regolit. Regolitul va a vea rolul de a actiona ca un scut in calea radiatiilor emise de reactor. NASA se asteapta sa testeze convertorii de electricitate de pe Luna nu mai devreme de anii 2012-2013. Un simulator non-nuclear va replica experimentul lunar intr-unul din laboratoarele din Marshall Space Fligt  Center din Huntsville, Alabama.
Statele Unite nu intentioneaza sa se opreasca aici, oficialii american declarand ca au in vedere testarea unor arme cu potential nuclear pe Luna.

Sursa : Fox News