Home » D:News » Fosila care rescrie evolutia

Fosila care rescrie evolutia

Publicat: 03.12.2008
Fosilele celei mai vechi specii de broasca testoasa descoperite in sud-vestul Chinei, ar putea detine raspunsul la intrebarea : -Cum si-au dobandit testoasele carapacea caracteristica ?

Conform datelor acceptate ale paleontologiei oficiale, in urma cu peste 220 milioane ani, animalele vertebrate nu prezentau carapace.
Parca pentru a contrazice aceste teorie oficiala, cercetatorii chinezi ai Institutului  de Paleontologie a Vertebratelor din carul Academiei Chineze de Stiinte, au descoperit ramasitele unei reptile care prezenta un plastron complet dezvoltat care avea rol de protectie asupra abdomenului moale si vulnerabil.
Noua descoperire avanseaza ipoteza conform careia carapacea testoaselor s-a format initial din plastronul care proteja abdomenul. Din acest plastron au inceput sa creasca succesiv extensii osoase ale coastelor si vertebrelor care s-au unit intr-un final pentru a forma carapacea clasica a brostelor testoase din zilele noastre.
Teoria anterioara sugera faptul ca unele reptile s-au format succesiv o carapace alcatuita din  placila osoase aflate in piele, denumita osteoderme. Astfel de placi se gaseau in pielea dinozaurilor si a crocodilienilor din prezent.
Testoasa fosila din specia Odontochelys semitestacea, descoperita de paleontologii chinezi, nu prezenta osteoderme.
Ca o confirmare a ipotezei savantilor chinezi, studiile anterioare asupre embrionilor de broste testoase din zilele noastre evidentiaza modul in care embrionilor le se foarmaeaza intai plastronul, carapacea pentru spate formandu-se spre sfarsitul definitivarii puiului de broasca testoasa.

Sursa : National Geographic