Home » D:News » Aceasta este substanta care va curata atmosfera de poluanti

Aceasta este substanta care va curata atmosfera de poluanti

Publicat: 05.06.2009
Cercetatorii germani au facut o descoperire epocala care ar putea duce la stabilirea unei solutii eficiente prin care atmosfera planetei noastra sa fie curatata de toate substantele poluante, noxele si particulele rezultate din activitatea distructiva a omului. Spre surrpinderea cercetatorilor substanta respectiva era folosita de natura in procesul de auto-curatare a atmosferei terestre.

Cu atat mai mult, existenta unei asa numite “ substante misterioase” a pus capat a zeci de ani de presupuneri referitoare la procesul prin care atmosfera se auto-curata.
Multe studii de specialitate au confirmat ca poluantii si gazele cu efect de sera din straturile joase ale atmosferei se dezintegreaza natural multumita unei molecule alcatuita din radicalii de hidroxil (OH). Din aceasta reactie chimica apare totusi o problema, deoarece acest process duce le eliberarea de ozon, el insusi un poluant toxic.
Nu la fel se intampla si in delta raului Perla din China, o zona extrem de poluata, unde cercetatorii au avut surpriza sa descopere o multime de radicali OH, alaturi de cantitati infime de ozon.
Substante foarte reactive, radicalii de hidroxil sunt reciclati incontinuu in atmosfera datorita reactiilor avute cu  vaporii de apa si oxizii de nitriu, ambele prezente in mod natural in atmosfera terestra. Procesul in sine a ramas nedetectat pana in prezent deoarece oamenii de stiinta nu au avut aparatura necesara care sa il descopere.
Cercetatorii studiaza in continuare particularitatile zonei din China, cu speranta de a descoperi cea mai buna metoda prin care am putea scapa definitv de pericolul poluantilor prezenti in aer.

Sursa : National Geographic