Home » D:News » A fost descoperita o specie de liliac de dimensiunile unui deget

A fost descoperita o specie de liliac de dimensiunile unui deget

Publicat: 01.07.2009
O noua specie de liliac a fost descoperita in tunelurile de lava din insulele vulcanice Comoros aflate in apropierea coastelor Africii. Testele genetice ulterioare au aratat ca micutul mamifer zburator traieste si in Madagascar, spre bucuria cercetatorilor care cred ca astfel specia are mai multe sanse sa supravietuiasca.

Denumit de cercetatori, liliacul cu degete lungi al lui Aellen (Miniopterus aelenii), liliacul are o dimensiune infima, cantarind doar 5 grame la maturitate. Liliacul a fost descoperit de Manuel Ruedi, cercetator in cadrul Muzeului de Stiinte Naturale din Geneva. Analizele genetice efectuate pe populatiile de lilieci din insulele Comoros si Madagascar au aratat ca lumea stiintifica se afla in fata unei noi specii de liliac. Liliacul lui Aellen avand astfel cinstea de a fi primul mamifer descoperit in anul 2009. Deoarece insula Madagascar are o vechime mult mai mare decat insulele vulcanice din arhipelagul Comoros, cercetatorii elvetieni banuiesc ca noua specie de liliac traia initial doar in Madagascar, migrand in Comoros la scurta vreme dupa aparitia acestor insule vulcanice.

Sursa : National Geographic