Home » D:News » Primele animale au aparut in lacuri

Primele animale au aparut in lacuri

Publicat: 29.07.2009
Primele organisme complexe au aparut in urma cu circa 500 milioane ani, dupa o perioada de 3 miliarde de ani in care nu a existat viata pe Terra, cu exceptia organismelor unicelulare. Noile descoperiri sustin ca viata ar fi aparut in lacuri cu apa dulce si nu in oceane, dupa cum se credea pana in prezent.

Pana acum, majoritatea expertilor considera ca evolutia vietii animale a aparut in oceane, urmand ca speciile sa se adapteze la viata pe uscat in perioada imediat urmatoare.
Aceasta ipoteza s-ar putea schimba odata cu descoperirea in depozitele sedimentare ale unor lacuri stravechi descoperite in China, a ceea ce ar putea fi cele mai vechi resturi fosile animale investigate pana in prezent. Mostrele sedimentare prelevate din China contin fosile ale embrionilor unor animale  multicelulare care au trait acum aproximativ 600 milioane ani.
“Stim ca viata din oceane este foarte diferita de cea din lacurile cu apa dulce. Cel putin in prezent, oceanele sunt niste ecosisteme mult mai stabile si consistente comparativ cu  lacurile care prezinta durata existentiala mai mica. Descoperirea este surprinzatoare, deoarece prima dovada a vietii animale este asociata cu lacurile, un mediu ambiant mult mai varabil decat oceanele”, declara profesorul Martin Kennedy din cadrul Universitatii California.

Cercetatorii au masurat mostrele din China cu ajutorul scanarii cu raze X, demonstrand astfel ca primele vietati de pe Terra aveau o structura chimica incompatibila cu cele descoperite in depozitele marine.

Sursa : The Telegraph