Home » D:News » A patra generatie de porci clonati

A patra generatie de porci clonati

Publicat: 09.08.2007
Cercetatorii japonezi au anuntat ca au reusit sã obtinã un porc clonat la a patra generatie, o premiera mondiala pentru animale de talie mare si care, spera oamenii de stiinta, va aduce noi progrese in medicina umana, transmite AFP.

Porcul, de sex masculin, nascut pe 23 iulie intr-un laborator de la Universitatea Meiji din Tokyo, este urmasul a trei generatii de clone.

Este pentru prima data cand cercetatorii reusesc sã cloneze un animal de asemenea talie prin mai multe generatii succesive, a declarat Hiroshi Nagashima, biolog la Universitatea Meiji, coordonator al proiectului.

"Este dificila clonarea animalelor prin mai multe generatii, pentru ca materialul genetic al nucleului celulei donatorului se degradeaza la fiecare noua generatie", a explicat acesta.

Cercetatorii americani au reusit deja sa obtinã un soarece clonat la a sasea generatie.

Nagashima a indicat ca acest proiect este util pentru ca porcul prezinta mai multe similitudini cu omul decat soarecele.

Scopul cercetarilor este obtinerea de organe destinate transplanturilor umane, de tipul pancreasului, si de celule de porc clonat care sa intre in componenta unor tratamente pentru maladii umane grave, precum diabetul. (MEDIAFAX)