Home » D:News » Urechea bionică: cea mai nouă invenţie care ne poate dărui super-auzul

Urechea bionică: cea mai nouă invenţie care ne poate dărui super-auzul

Publicat: 05.05.2013
Oamenii de ştiinţă au folosit o imprimantă 3D pentru a crea o ureche bionică capabilă să perceapă sunetele cu mult mai bine decât urechea umană.

Folosind o imprimantă 3D, nanoparticule de argint şi culturi de celule, oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Princeton au creat o ureche bionică funcţională care poate detecta frecvenţe radio ce depăşesc cu mult capacităţile unei urechi umane

Despre ţesuturile vii printate cu ajutorul imprimantelor 3D s-a tot discutat în ultimul timp, însă acum este pentru prima dată când putem vorbi despre creare unui organ complet funcţional dotat cu sistem electronic integrat.

„Anterior, cercetătorii au sugerat o serie de strategii pentru croirea electronicelor în aşa fel încât să nu arate ciudat. De obicei, acest lucru se întâmplă între un strat 2D de electronice şi o suprafaţă a ţesutului. Cu toate acestea, munca noastră sugerează că există o nouă abordare, aceea de a construi şi creşte sinergic partea electronică împreună cu partea biologică”, a explicat profesorul Michael McAlpine.

Pentru crearea urechii, specialiştii au folosit tehnica bioprinting în hidrogel, mai întâi utilizând un software pentru a descompune structura urechii în părţi mici. Ulterior, aceste părţi au fost printate de o imprimantă 3D folosind celule prelevate de la un viţel. Cu ajutorul nanoparticulelor de argint şi a tehnicilor de chirurgie plastică a fost creat un model ce imită urechea umană.

Astfel, urechea în sine constă dintr-un cartilagiu în care este încorporat o antenă.

Deşi McAlpine sugerează că va fi nevoie de cercetări viitoare înainte ca tehnologia să poată fi folosită de pacienţi, el susţine că, în principiu, urechea ar putea ajuta la refacerea sau îmbunătăţirea auzului.

El a mai explicat că semnalele electrice produse de ureche ar putea fi conectate la terminaţiile nervoase ale unui pacient, precum un aparat auditiv.

Surse: Daily Mail, Cnet