Home » D:News » Demonstrat ştiinţific: 7 minute de exerciţii fizice, mult mai eficiente decât ore întregi de alergat!

Publicat: 13.05.2013
Un nou studiu arată că şapte minute de exerciţii fizice intense pot fi mai eficiente decât ore întregi de alergat sau de ridicat greutăţi.

Cercetarea a fost publicată în Health & Fitness Journal, un jurnal ştiinţific publicat de American College of Sports Medicine, cea mai importantă instituţie de medicină sportivă din lume.

Cei doi experţi care au realizat acest studiu afirmă că o combinaţie de 12 exerciţii efectuate de-a lungul a şapte minute pot produce aceleaşi efecte benefice pentru sănătate ca orele petrecute făcând alt tip de efort fizic.

Cele 7 minute de efort sunt efectuate la o intensitate înaltă, toate cele 12 exerciţii fiind elaborate pe baza unor dovezi ştiinţifice. Cei ce doresc să efectueze exerciţiile au nevoie de un scaun, un perete şi de greutatea propriului corp.

„Există dovezi foarte clare ce atestă că antrenamentul HIIT (high-intensity interval training) oferă toate avantajele antrenamentelor obişnuite, dar într-un timp mult mai redus”, a explicat Chris Jordan, co-autor al studiului şi totodată director în cadrul Human Performance Institute din Orlando, Florida.

De exemplu, cercetările efectuate de oamenii de ştiinţă de la Universitatea McMaster din Ontario au arătat că doar câteva minute de antrenament efectuat la o intensitate apropiată de capacitatea maximă a unei persoane duc la schimbări moleculare în cadrul muşchilor comparabile cu cele observate după câteva ore de alergat sau de mers cu bicicleta.

Acest tip de antrenament, interval training, necesită câteva pauze. Activitatea foarte intensă trebuie însoţită de perioade scurte de recuperare. În programul elaborat de Jordan şi colegii săi, această recuperare are loc în timpul pauzelor de 10 secunde dintre exerciţii. De asemenea, pentru că exerciţiile alternează muşchii din partea superioară a corpului cu cei din partea inferioară, muşchii neantrenaţi au timp să se refacă (motiv pentru care ordinea exerciţiilor este importantă).

Cercetătorii spun că cele 12 exerciţii trebuiesc efectuate în succesiune rapidă, alocând 30 de secunde fiecăruia (între fiecare exerciţiu va exista o pauză de 10 secunde). Pe o scară a disconfortului de la 1 la 10, intensitatea trebuie să atingă pragul de 8, explică Chris Jordan. Cu alte cuvinte, cele şapte minute trebuie să fie neplăcute.

Chiar dacă activitatea fizică intensă nu va fi plăcută, cercetările arată că acest tip de efort duce la reducerea grăsimii corporale, îmbunătăţeşte sensibilitatea la insulină, aduce muşchii într-o condiţie fizică bună şi creşte capacitatea aerobică.

Iată cele 12 exerciţii recomandate de cercetători:

1. Jumping jacks – lucrează tot corpul

2. Wall sit – lucrează partea inferioară a corpului

3. Flotare – lucrează partea superioară a corpului