Cel mai mare păianjen din lume: cum arată „monstrul păros” din pădurile ecuatoriale ale Americii de Sud?

10.20.2014 | ● Vizualizări: 5312
Păianjenul Goliat „mâncător de păsări” din America de Sud.     (Foto: Shutterstock.com) + zoom

Conform Guinness World Records, cel mai mare păianjen din lume este păianjenul Goliat „mâncător de păsări” – denumire incorectă totuşi, de vreme nu se hrăneşte în principal cu păsări. E un arahnid „de mărimea unui căţeluş”, cum a scris pe blogul său un biolog care a întâlnit acest păianjen uriaş de 3 ori, în cursul unor expediţii.

Piotr Naskrecki, entomolog şi fotograf care lucrează la Museum of Comparative Zoology din cadrul Harvard University, s-a întâlnit „ochi în ochi” cu acest păianjen spectaculos, în Guyana.

Păianjenul Goliat „mâncător de păsări”  (Theraphosa blondi) este cel mai mare păianjen din lume; deschiderea picioarelor ajunge la 30 cm lungime, are un corp „de mărimea unui pumn mare”, după descrierea aceluiaşi biolog, este înarmat cu chelicere („colţi”) de 5 cm lungime şi cântăreşte cca. 170 g.

Este veninos; veninul nu este mortal pentru om, dar muşcătura unui asemenea păianjen este extrem de dureroasă.

Creatura are şi alte arme defensive: îşi freacă picioarele de abdomen, eliberând astfel în aer un nor de perişori fini care, dacă ajung în ochi, provoacă iritaţii, dureri şi mâncărimi insuportabile, care persistă zile în şir.

Totuşi, în ciuda aparenţelor înfricoşătoare, acest păianjen nu reprezintă o ameninţare gravă la adresa oamenilor.

Se hrăneşte cu insecte, broaşte – ocazional cu ouă de păsări, dacă dă peste vreun cuib  -, hrana lui principală fiind râmele.