Home » D:News » Tur virtual deasupra planetei Ceres: Cercetătorii NASA au descoperit forme intrigante de relief – VIDEO

Publicat: 10.08.2015
Un tur 3D deasupra planetei pitice Ceres dezvăluie, cu detalii fără precedent, diferite forme de relief, printre care un munte, precum şi misterioase ”pete albe”.

Înregistrarea realizată cu ajutorul informaţiilor transmise de misiunea Dawn a agenţiei spaţiale americane ilustrează un munte ce pare a avea o înălţime de şase kilometri, având forma unui con sau a unei piramide.

Cu atât mai intrigante pentru cercetători sunt petele albe ce pot fi observate pe o parte a versantului, pete ce par a fi similare cu cele descoperite în craterele planetei pitice.

FOTO: Daily Mail    FOTO: Daily Mail

Petele au fost identificate în craterul Occator, numit după o zeitate romană (”cel care lucrează pământul cu grebla”).

Cercetătorii nu snt foarte convinşi că petele ar reprezenta o sursă de gheaţă.

”Comparăm în prezent petele cu proprietăţile reflexive ale sării, însă originea lor încă ne scapă”, a explicat principalul cercetător al misiunii Dawn, Chris Russell.

Ceres este cel mai mare obiect din centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter. Pe 6 martie 2015, Dawn a făcut istorie, fiind prima misiune care a ajuns în apropierea unei planete pitice.

Sursă: Daily Mail