Home » D:News » O comoară ”cu adevărat însemnată”a fost găsită în Antarctica – VIDEO

O comoară ”cu adevărat însemnată”a fost găsită în Antarctica – VIDEO

Publicat: 11.05.2016
Paleontologii s-au întors din Peninsula Antarctica cu o comoară ştiinţifică.

Potrivit experţilor, va dura ani de zile până când vor fi cercetate toate fosilele descoperite, deoarece nu este exclus ca printre fosile să existe specii de dinozauri necunoscute.

După întoarcerea din două călătorii efectuate în condiţii meteorologice nefavorabile, paleontologii sunt încântaţi de ceea ce ei numesc „fosile cu adevărat însemnate”.

„Cele mai multe dintre fosilele găsite în Antarctica au fost nevertebrate, bivalvele şi altele de acelaşi fel. Dar au existat câteva fosile de dinozauri descoperite în mijlocul anilor ’80”, a declarat Steve Salisbury de la Universitatea din Queensland.

Deşi paleonotlogii erau înarmaţi cu suficient entuziasm, climatul ostil s-a dovedit a fi o adevărată provocare. Gheaţa groasă face ca cea mai mare parte din Antarctica să fie inaccesibilă pentru căutarea de fosile.

„Topirea gheţarilor creşte cantitatea de gheaţă în mare, iar vânturile aspre din Antarctica răcesc suprafaţa apei astfel încât, în mod paradoxal, temperaturile, mai calde au drept rezultat o mai mare cantitate de gheaţă”, a declarat Salisbury.

Potrivit cercetătorilor, expediţia din acest an a avut mai mult noroc şi suportul unui elicopter, astfel a fost posibilă obţinerea a mai mult de o tonă de fosile.

Dr Steve Salisbury – Antarctica expedition from The University of Queensland on Vimeo.

„Stâncile pe care ne-am concentrat sunt încă de la sfârşitul epocii dinozaurilor, astfel încât cele mai multe dintre ele au vârste cuprinse între 71 şi 67 milioane de ani”, a declarat Salisbury.

Cea mai importantă descoperire sunt plesiozaurii, inclusiv un os extraordinar de intact. Au existat, de asemenea, fosile de mozazauri şi reptile marine. Salisbury a spus că încărcătura preţioasă se află acum în Chile, în drum spre Muzeul de Istorie Naturală Carnegie.

„Fosilele de dinozauri şi reptile marine găsite acolo sunt foarte similare cu alte descoperiri mai vechi fără adaptări specifice pentru condiţiile de mediu. Este neclar dacă aceste specii au migrat spre nord în timpul iernii sau au avut alt mecanism de supravieţuire”, afirmă Steve Salisbury.

Sursa: IFL Science